loading...
وبلاگ خرید کالای دیجیتال و پرسش و پاسخ دیجیتال
admin بازدید : 75 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که گاها برخی از کاربران آیفون های اپل (apple) با آن رو به رو می‌شوند مربوط به قفل شدن گوشی روی صفحه لوگوی آیفون و روشن نشدن آن است. خوشبختانه اگر مشکل این چنینی در یک آیفون (iPhone) به وجود آید با انجام اقدامات خاصی قابل رفع خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش مراحل رفع مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل : مقدمه

بروز باگ و مشکل در عملکرد هر گوشی یک امر طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. حتی آیفون های اپل هم که به داشتن نرم افزار مناسب و سخت افزار کاملا هماهنگ مشهور هستند هم گاها با مشکلات و باگ هایی همراه می‌شوند. در برخی مواقع ممکن است یک باگ و مشکل به گونه‌ای نمایان گردد که واقعا منجر به نگرانی کاربر شود. یکی از شایع ترین این مشکلات نگران کننده مربوط به قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل می‌شود. منظور از قفل شدن آیفون در واقع گیر کردن آن روی صفحه استارتاپ و مشکی رنگ استارت است که لوگوی پل در وسط آن نمایان خواهد بود.

خوشبختانه مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل و بالا نیامدن آن با انجام برخی اقدامات خاص قابل رفع بوده و در اغلب مواقع به سادگی برطرف می‌شود. البته در برخی مواقع نادر هم ممکن است بروز این مشکل ناشی از خرابی های سخت افزاری و به ویژه مشکلات مربوط به مدار پاور و هارد آیفون باشد و فقط با انجام تعمیر سخت افزاری رفع گردد. ما در ادامه این مطلب به مراحل و اقداماتی اشاره می‌کنیم که باید برای رفع مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل و روشن نشدن آن به ترتیب انجام گیرند. بنابراین اگر با این مشکل رو به رو شده‌اید، مراحلی که عنوان می‌کنیم را به ترتیب انجام دهید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

اقدام اول: ریستارت آیفون

در خیلی از مواقع ریستارت ساده آیفون می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف کند. اما سوال اینجاست که وقتی هنوز آیفون بالا نیامده چطور می‌توانیم آن را ریستارت کنیم؟ برای انجام این کار باید از قابلیتی تحت عنوان فورس ریستارت (Force Restart) یا هارد ریستارت (Hard Restart) استفاده کرد. در این حالت از ترکیب دکمه های فیزیکی روی گوشی برای ریستارت کردن آیفون استفاده می‌شود. نحوه دقیق انجام این کار در مدل های مختلف آیفون کمی با هم تفاوت دارد. برای فورس ریستارت آیفون 8 و مدل های جدید باید به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • دکمه افزایش صدا (Volume Up) را فشرده و رها کنید.
  • دکمه کاهش صدا (Volume Down0 را فشرده و رها کنید.
  • دکمه لبه سمت راست یا همان پاور (Power) را فشرده و نگه دارید تا گوشی ویبره بخورد و ریستارت شود.

در آیفون 7 و 7 پلاس برای انجام فورس ریستارت باید به شرح زیر عمل شود:

  • دو دکمه کاهش صدا (Volume Down) و پاور (Power/Sleep/Wake) را به طور همزمان فشرده و برای مدت زمان چند ثانیه نگه دارید تا گوشی ویبره بخورد و ریستارت شود.

برای انجام فورس ریستارت در آیفون های دیگر اپل نظیر آیفون SE، آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • دکمه های پاور (Power/Wake/Sleep) و هوم (Home) را به طور همزمان فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا آیفون ویبره بخورد و گوشی ریستارت شود.

پس از ریستارت شدن آیفون احتمالا مشکل برطرف خواهد شد و گوشی بدون نگرانی بالا می‌آید. اگر همچنان قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل ادامه داشت و تکرار شد باید از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

اقدام دوم: استفاده از حالت ریکاوری (Recovery Mode)

برای مقابله با مشکلات و باگ های نرم افزاری خاصی که می‌توانند از بالا آمدن آیفون و بستر نرم افزاری آن جلوگیری کنند، اپل یک حالت اختصاصی تحت عنوان حالت ریکاوری (Recovery Mode) را ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید آیفون را به کامپیوتری وصل کنید و از طریق نرم افزار آیتیونز (iTunes) نسبت به بازیابی آن و رفع مشکل اقدام نمایید. برای انجام این کار باید به شرح زیر عمل شود:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • ابتدا مطمئن شوید که جدیدترین نسخه نرم افزار آیتیونز روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب است.
  • نرم افزار آیتیونز را اجرا کنید و آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید. کمی منتظر باشید تا آیفون توسط نرم افزار آیتیونز شناسایی شود.
  • دکمه افزایش صدا (Volume Up) آیفون را فشرده و رها کنید و سپس دکمه کاهش صدا (Volume Down) را فشرده و رها نمایید و حالا دکمه پاور را فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا صفحه ریکاوری نمایان شود.
  • مشاهده خواهید کرد که دو گزینه با عناوین Restore و Update iPhone نمایان می‌شوند. اگر گزینه Restore را انتخاب کنید، تمام تنظیمات آیفون شما ریست خواهند شد و اطلاعات شما از بین می‌روند اما جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS روی گوشی راه اندازی می‌شود. اما با انتخاب گزینه Update iPhone اطلاعات شما باقی می‌مانند و سیستم عامل آیفون به جدیدترین نسخه موجود به روز رسانی خواهد شد.

نکته: برای انجام این کار و استفاده از این روش حتما باید کامپیوتر شما به یک شبکه اینترنت مناسب متصل باشد. در طول انجام پروسه مذکور به هیچ عنوان اتصال آیفون از کامپیوتر را قطع نکنید یا نرم افزار آیتیونز را نبندید.

بعد از انجام مراحل فوق آیفون شما ریستارت می‌شود و احتمالا مشکلی در اجرای گوشی و بالا آمدن آن نخواهید داشت. اگر همچنان با مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل رو به رو بودید، راه حل بعدی را تست کنید.

 

اقدام سوم: استفاده از حالت DFU

یکی دیگر از روش ها و راه حل هایی که می‌توانید از آن برای رفع مشکلات بوت شدن آیفون استفاده کنید مربوط به بکارگیری حالت DFU Mode می‌شود. فعالسازی این حالت امکان تعامل آیفون با آیتیونز را بدون نیاز به بارگذاری بوت‌لودر (Bootloader) می‌دهد. به منظور استفاده از این روش کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • از نصب بودن جدیدترین نسخه برنامه آیتیونز بر روی سیستم خود اطمینان حاصل کنید.
  • برنامه آیتیونز را اجرا کنید و آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر وصل نمایید.
  • آیفون را در حالت خاموش قرار دهید. برای انجام این کار دکمه پاور (Power/Wake/Sleep) گوشی را فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا صفحه آیفون سیاه شود.
  • بعد از خاموش شدن آیفون 30 ثانیه منتظر بمانید و سپس دکمه پاور را برای مدت زمان 3 ثانیه فشرده و نگه دارید.
  • بعد از گذشت 3 ثانیه و در همان حالتی که دکمه پاور را نگه داشته‌اید، دکمه هوم (Home) آیفون را فشرده و نگه دارید. اگر از آیفون 7 و 7 پلاس استفاده می‌کنید باید به جای دکمه هوم، دکمه کاهش صدا را فشرده و نگه دارید.
  • نگه داشتن همزمان دو دکمه پاور و هوم (یا کاهش صدا در آیفون 7 و 7 پلاس) را برای مدت زمان 10 ثانیه ادامه دهید.
  • بعد از 10 ثانیه، دکمه پاور را رها کنید اما دکمه هوم (یا کاهش صدا در آیفون 7 و 7 پلاس) را در همچنان فشرده نگه دارید.

مشاهده خواهید کرد که صفحه نمایش آیفون در حالت سیاه باقی می‌ماند. اگر لوگوی اپل نمایان شد، به درستی مراحل فوق را انجام نداده‌اید و حالت DFU Mode فعال نشده است، بنابراین یک دقیقه صبر کنید و دوباره مراحل شرح داده شده را تکرار نمایید تا با موفقیت وارد حالت DFU Mode آیفون شوید. در این مرحله شکلی روی صفحه نمایش آیفون نمایان می‌شود که درخواست اتصال آیفون به آیتیونز را به تصویر می‌کشد. حالا به شرح زیر عمل کنید:

  • به کامپیوتر خود بازگردید و در پنجره نمایان شده یکی از آپشن های Restore to Factory Settings یا Restore from a Backup را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه اول تمام تنظیمات آیفون به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شود و طبیعتا اطلاعات شما از دستگاه حذف خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم می‌توانید یک فایل بکاپ را برای ریستور کردن انتخاب کرده و عملیات بازیابی را انجام دهید.

بعد از اینکه ریستور اطلاعات آیفون با موفقیت انجام شد، گوشی به صورت خودکار ریستارت می‌شود و مشاهده خواهید کرد که خبری از مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل نخواهد بود و دستگاه بدون باگ و مشکل راه اندازی می‌شود. اگر همچنان با مشکل بالا نیامدن آیفون رو به رو بودید، از راه حل بعدی که شرح می‌دهیم استفاده کنید.

 

اقدام چهارم: استفاده از نرم برنامه Dr.Fone iOS System Recovery

اگر بنا به هر دلیل نتوانستید از روش های فوق برای رفع مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل استفاده کنید، یک راه حل دیگر هم وجود دارد. این راه حل مربوط به بکارگیری نرم افزار Dr.Fone iOS System Recovery می‌شود. این نرم افزار به شما این امکان را خواهد داد که مشکل گیر کردن آیفون خود را برطرف ساخته و آن را بازیابی نمایید. برای استفاده از این روش و نرم افزار مذکور به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • با کلیک بر روی این قسمت وارد صفحه دانلود نرم افزار شوید و آن را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • نرم افزار Dr.Fone iOS System Recovery را اجرا کنید و گزینه Repair را انتخاب نمایید.
  • آیفون خود را با یک کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید.
  • در محیط نرم افزار روی گزینه Start کلیک کنید.
  • حالا باید آیفون خود را به حالت DFU Mode منتقل نمایید. نحوه و مراحل دقیق انجام این کار در بخش قبل برایتان شرح داده شد. فعالسازی حالت DFU Mode به صورت خلاصه با انجام ین مراحل امکانپذیر می‌شود: دکمه های پاور و هوم آیفون را به طور همزمان فشرده و 10 ثانیه نگه دارید. سپس دکمه پاور را رها کنید ولی همچنان دکمه هوم را نگه دارید.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • مدل آیفون خودتان را از لیست ارائه شده در نرم افزاری Dr.Fone iOS System Recovery انتخاب کنید. دقت داشته باشید که مدل آیفون شما باید به درستی انتخاب شود چون قرار است فریمور (Firmware) مناسب آن توسط برنامه Dr.Fone دانلود و روی آیفون فلش شود.
  • روی گزینه Download کلیک کنید و منتظر باشید تا دانلود فریمور انجام گیرد.
  • در صورت نیاز روی گزینه Repair کلیک کنید تا اجاره تعمیر آیفون از سمت برنامه Dr.Fone داده شود. منتظر بمانید تا مراحل مورد نیاز در برنامه طی شوند و پیغام Repair of the Operation System us Complete نمایان شود.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

حالا می‌توانید اتصال آیفون از کامپیوتر را قطع کنید. آیفون خود را روشن نمایید. مشاهده خواهید کرد که آیفون بدون مشکل راه اندازی می‌شود. اگر همچنان با مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل رو به رو بودید باید از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

اقدام پنجم: استفاده از برنامه Tenorshare ReiBoot

یکی دیگر از روش های بسیار مناسبی که می‌توانید از آن برای رفع مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل و بوت نشدن آن استفاده کنید مربوط به بکارگیری برنامه Tenorshare ReiBoot می‌شود. این برنامه تقریبا هرگونه مشکلی که در بوت شدن آیفون ها وجود داشته باشد را برطرف می‌کند. تنها نکته موجود این است که استفاده از این برنامه منجر به از دست رفتن اطلاعات آیفون شما می‌شود. مراحلی که باید برای استفاده از آن نرم افزاری انجام گیرند به شرح زیر هستند:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • ابتدا با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود برنامه Tenorshare ReiBoot بروید و نسخه مناسب کامپیوتر خود را دانلود و نصب کنید.
  • برنامه مذکور را اجرا نمایید و آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید.
  • گزینه Fix Now or Fix Now را انتخاب کنید.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • کمی منتظر باشید تا برنامه مورد نظر بررسی های لازم را انجام دهد و راه حل های موجود را ارائه کند.
  • روی گزینه Fix Now کلیک کنید تا برنامه شروع به تعمیر آیفون کند. دقت داشته باشید که اتصال به اینترنت مناسب الزامی خواهد بود و به هیچ وجه نباید در طول پروسه تعمیر اتصال آیفون از کامپیوتر قطع شود.

بعد از اینکه مراحل لازم توسط برنامه Tenorshare ReiBoot طی شدند، آیفون شما ریستارت خواهد شد. در این مرحله می‌توانید اتصال آیفون از کامپیوتر را قطع کنید. مشاهده خواهید کرد که آیفون بدون مشکل بوت می‌شود و خبری از گیر کردن روی لوگوی اپل یا مشکلات این چنینی وجود نخواهد داشت.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های رفع مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل پرداختیم. اگر با انجام تمام روش های فوق همچنان مشکل گیر کردن آیفون و بوت نشدن آن برقرار بود، مطمئنا مشکل دستگاه نرم افزاری نیست و احتمالا یک مشکل سخت افزاری در آن وجود دارد و برای تعمیر آیفون باید به یک مرکز تعمیرات مناسب مراجعه کنید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

admin بازدید : 161 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ طی چند وقت اخیر گوشی گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) بوده است. این گوشی بنا به دلایل زیادی می‌تواند یک انتخاب برتر و عالی برای طرفداران اسمارتفون های اندرویدی باشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه آگوست (August) سال 2019 شرکت سامسونگ به طور رسمی از سری جدید فبلت های گلکسی نوت رونمایی کرد و سه فبلت گلکسی نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5 جی معرفی شدند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" به بررسی موشکافانه فبلت Note 10 پرداختیم اما حالا و در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس بپردازیم که به نوعی برادر بزرگ تر گلکسی نوت 10 است. این گوشی بزرگ، زیبا و خوش ساخت واقعا می‌تواند یکی از بهترین گوشی های اندرویدی باشد که هم اکنون قابل خرید است.

قیمت گلکسی نوت 10 پلاس شاید در مقایسه با دیگر گوشی های اندرویدی بازار چندان مقرون به صرفه نباشد اما به عقیده ما قیمت گوشی در قبال ویژگی ها و پتانسیل بالایی که ارائه کرده مناسب در نظر گرفته شده است. ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه شخصی یک هفته استفاده از Galaxy Note 10 Plus سامسونگ را با شما اشتراک گذاری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید و فبلت Note 10 Plus از گزینه های اصلی شماست، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهتر با ویژگی های مثبت و منفی این محصول آشنا شوید. سعی می‌کنیم ویژگی های اصلی دستگاه را به طور مختصر مورد ارزیابی قرار دهیم و خیلی وارد جزئیات نشویم تا حجم مقاله افزایش پیدا نکند و مطالعه آن از حوصله شما عزیزان خارج نشود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت فبلت Note 10 Plus مربوط به سبک طراحی خاص و ظاهر بسیار جذابش می‌شود. به عقیده ما این گوشی واقعا یک گوشی خاص، زیبا و چشم نواز است که البته کیفیت ساخت بالایی هم دارد. فریم اصلی دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود و براق به نظر می‌آید و طبیعتا مقاومت بسیار بالایی هم در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. البته با این حال توصیه می‌کنیم برای افزایش دوم گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی بر روی نمایشگر گوشی استفاده کنید. بدنه فبلت نوت پلاس ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد. این گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم داراست و به شیار سیم کارت هیبریدی مجهز خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

سامسونگ فبلت نوت 10 پلاس را ضد آب طراحی کرده و دستگاه استاندارد IP68 را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. به لطفا این استاندارد گوشی می‌تواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که ضد آب بودن این گوشی یک خصوصیت واقعی برای آن است و صرفا جنبه تبلیغاتی ندارد و نوت 10 پلاس می‌تواند 30 دقیقه در آب غوطه‌ور بماند و هیچ مشکلی هم برایش ایجاد نشود. یکی از ویژگی های خاص سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen می‌شود. فبلت Galaxy Note 10+ هم از این قلم بهره می‌برد و قلم S Pen آن نسبت به گذشته پیشرفته‌تر شده و کارایی های بیشتری را ارائه می‌کند.

این قلم با اتصال بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و امکان انجام کارهایی مثل کنترل از راه دور دوربین و ارائه دستورات مختلف را فراهم می‌سازد. حساسیت قلم چند برابر شده و به راحتی می‌توان با آن بر روی نمایشگر بزرگ فبلت نوت 10+ یادداشت برداری کرد. این قلم همچنین امکان اضافه کردن المان های مبتنی بر واقعیت افزوده (Artificial Intelligence) را هم در حین عکسبرداری برای کاربران امکانپذیر می‌کند. قلم S Pen فبلت نوت 10 پلاس درست در گوشه سمت راست و زیرین قاب آن نصب خواهد شد و در این بخش کاملا کیپ می‌شود. بدون تردید بهره‌مندی این گوشی از قلم استایلوس اختصاصی یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص دستگاه خواهد بود که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات آن شویم. روی بدنه گلکسی نوت 10+ هیچ دکمه فیزیکی یا اسکنر انگشتی وجود ندارد و دستگاه از اسکنر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. به بیان دیگر صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. کاربران با قرار دادن انگشت خود در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی می‌توانند از قفل نمایشگر عبور کرده و سایر تایید های امنیتی لازم را انجام دهند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که اسکنر انگشت داخل نمایشگر گوشی عملکرد خوب، سریع و قابل اعتمادی دارد اما مساحت محل اسکن انگشت آن می‌توانست کمی وسیع تر در نظر گرفته شود تا کاربر مجبور نباشد انگشت خود را درست در نقطه‌ کوچک و خاصی از صفحه نمایش قرار دهد. لازم به ذکر است که قابلیت اسکن عنبیه چشم توسط گلکسی Note 10 Plus پشتیبانی نمی‌شود و اسکنر انگشت تنها آپشن بیومتریک ارائه شده در این گوشی خواهد بود. پس گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ کیفیت ساخت بالایی دارد اما بیایید کمی هم در مورد طراحی و ظاهر آن صحبت کنیم. وقتی Galaxy Note 10+ را در دست بگیرید کاملا حس در دست گرفتن یک گوشی درجه یک و برتر به شما منتقل خواهد شد.

به جرئت می‌گوییم که با در دست گرفتن فبلت نوت 10+ حسی که به شما منتقل می‌شود حتی می‌تواند از حس در دست گرفتن جدیدترین آیفون های اپل هم دلنشین‌تر باشد. صفحه نمایش بدون حاشیه دستگاه ظاهر بسیار جذابی را برای آن به وجود آورده و در بخش فوقانی نمایشگر لنز دوربین سلفی آن در دل صفحه نمایش دیده می‌شود. گوشی ضخامت پایینی دارد و در عین حال صفحه نمایشی بزرگ را ارائه می‌کند. قاب پشت آن براق و زیباست و نسخه سفید رنگ دستگاه در حین تابش نور مستقیم حالتی هفت رنگ خواهد داشت. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم سه لنز دوربین اصلی آن، لنز دوربین TOF 3D VGA و چراغ فلش LED دستگاه دیده می‌شوند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی گلکسی نوت 10 پلاس می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور از کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر عالی بهره می‌برد و از محدود گوشی هایی است که می‌تواند تجربه متفاوت را از این نظر برایتان به ارمغان آورد. اگر می‌خواهید یک گوشی زیبا، با کیفیت و خاص داشته باشید، گلکسی Note 10 Plus از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): صفحه نمایش

 یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین فبلت نوت 10+ و برادر کوچک ترش یعنی فبلت نوت 10 مربوط به اندازه صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایشی که برای گوشی Note 10+ در نظر گرفته شده 6.8 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است. حاشیه های صفحه نمایش گوشی به شدت باریک هستند و طبق آمار چیزی در حدود 91 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی توسط نمایشگر آن احاطه شده است. این مسئله سبب می‌شود با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی حس بسیار عالی به شما منتقل گردد. روی صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه یک گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید.

رزولوشن صفحه نمایش 6.8 اینچی گوشی Note 10 Plus معادل 3040 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تراکمی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای یک نمایشگر 6.8 اینچی موبایل محسوب می‌شود. صفحه نمایش گوشی از دو قابلیت HDR10+ و همچنین "نمایشگر همیشه روشن" (Always On Display) هم پشتیبانی می‌کند که به ترتیب منجر به بهبود کیفیت نمایش محتوا و به تصویر کشیدن دائمی اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن ها و غیره بر روی صفحه نمایش گوشی می‌شوند. اما محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی با چه کیفیتی ارائه خواهد شد؟

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که صفحه نمایش آن فوق‌العاده با کیفیت است. به عقیده ما کمتر گوشی وجود دارد که از نظر شارپنس، شادابی و کنتراست توان رقابت با صفحه نمایش Galaxy Note 10+ را داشته باشد و شاید فقط آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در حال حاضر از نظر کیفیت صفحه نمایش رقیبی برای فبلت نوت 10+ به شمار آیند. وقتی به محتوای روی صفحه نمایش گلکسی Note 10+ نگاه کنید واقعا لذت خواهید برد. ضمنا صفحه نمایش بزرگ گوشی انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم را بیش از پیش جالب و لذت‌بخش خواهد کرد. نکته بعدی که در بررسی Galaxy Note 10+ متوجه آن شدیم مربوط به توان تولید روشنایی عالی صفحه نمایش گوشی می‌شد. چنانچه در محیط های باز و تحت تابش نور، شدت روشنایی صفحه نمایش فبلت نوت 10 پلاس را روی 70 درصد تنظیم کنید به راحتی قادر به مشاهده محتوای روی صفحه و تعامل با دستگاه خواهید بود. بنابراین به صورت کلی باید گفت که گوشی گلکسی Note 10+ از نظر صفحه نمایش هم کیفیت بسیار عالی دارد و این موضوع از نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی نوت 10+ نصب است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم بر روی آن نصب و راه اندازی شده است. حتما می‌دانید که رابط کاربری سامسونگ در ابتدا رابط تاچ ویز (TouchWiz) بوده و سپس به سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) تغییر یافته و حالا جدیدترین نسخه رابط کاربر این شرکت با نام One UI بر روی گوشی هایش راه اندازی می‌شود. رابط One UI نسبت به رابط های قبلی سامسونگ بهینه‌تر است و عملکرد روان و بهتری را ارائه می‌کند. همچنین تعداد اپلیکیشن های پیش فرض و بلوت‌ویر (Bloatware) در آن کمتر شده‌اند اما با این حال نمی‌توان One UI را یک رابط عالی محسوب کرد.

این رابط کاربری هنوز به اندازه کافی بهینه نیست و گاها تاخیرهایی در آن به وجود می‌آید. این مشکلات به ویژه در گوشی های میان رده ملموس‌تر می‌شوند اما به لطف سخت افزار قدرتمندی که فبلت Note 10 Plus دارد، در این گوشی با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید و همه چیز به بهترین شکل ممکن قابل مدیریت هستند. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که انجام کارهای روزمره‌ای مثل نصب و استفاده از اپلیکیشن تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، اسنپ‌چت و غیره به راحتی در این گوشی امکانپذیر خواهد بود و بدون هیچ لگ و تاخیری انجام می‌شود. پرسه زدن در منوهای مختلف دستگاه هم بدون لگ و تاخیر انجام می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

گلکسی نوت 10+ سامسونگ از دو قابلیت اختصاصی که به نوعی با رابط کاربری و بستر نرم افزاری آن مرتبط می‌شوند هم پشتیبانی می‌کند که می‌خواهیم خیلی مختصر در مورد آن ها صحبت کنیم. اولین قابلیت مربوط به دستیار هوشمند سامسونگ تحت عنوان بیکسبی (Bixby) می‌شود که متاسفانه از زبان پارسی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. بنابراین کاربرد چندانی برای ما ایرانی ها ندارد. اما مسئله بعدی مربوط به پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌شود که به موجب آن با اتصال گوشی به یک مانیتور می‌توان در محیطی دسکتاپ مانند از دستگاه استفاده کرد. این ویژگی در برخی مواقع می‌تواند واقعا کاربردی و خاص باشد. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس داشته باشید باید اینطور بگوییم که عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه روان و مناسب است اما رابط گوشی واقعا جای کار بیشتر و بهبود را دارد. با این وجود به لف سخت افزار قدرتمندی که در Galaxy Note 10+ بکار رفته، در حین استفاده زا آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس می‌رسد. در این بخش در رابطه با جزئیات پردازنده، رم، حافظه داخلی گوشی و قدرت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. فبلت نوت 10+ از نظر تراشه شامل دو نسخه می‌شود که یکی از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برد و دیگری از تراشه اسنپدراگون 855 بهره‌مند است. نسخه‌ای از این فبلت که در بازار کشورمان عرضه شده به تراشه اگزینوس 9825 مجهز خواهد بود. تراشه مذکور طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی هستند و دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتزی بوده و دو هسته آخر آن هم از نوع Mongoose M4 هستند و فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در تراشه Exynos 9825 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. این تراشه در حال حاضر قدرتمندترین و برتری تراشه موبایلی محسوب می‌شود که توسط شرکت سامسونگ تولید شده است. اما یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین فبلت گلکسی نوت 10 و 10 پلاس مربوط به ظرفیت رم و همچنین پشتیبانی از حافظه جانبی می‌شود. رم گلکسی Note 10+ ظرفیت عالی 12 گیگابایتی دارد! دستگاه از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی عرضه شده و برخلاف فبلت Note 10 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 1 ترابایت افزایش داد. دقت داشته باشید که رم میکرو اس دی در شیار سیم کارت هیبریدی گوشی نصب می‌شود و در صورت نصب رم دیگر نمی‌توانید به طور همزمان از دو سیم کارت در گوشی استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

با توجه به مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 10+ انتظار داریم که گوشی قدرت عملکرد عالی داشته باشد. برای بررسی این موضوع سه بازی آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی این گوشی نصب کردیم و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به صورت پشت سر هم اجرا کردیم و پس از 30 دقیقه اجرای سه بازی نام برده شده، از بخش "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) مابین برنامه های این بخش جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم دستگاه را مورد ارزیابی قرار دهیم. نتیجه بررسی گلکسی نوت 10 پلاس نشان داد که این گوشی به راحتی از پس اجرای سه بازی مذکور بر می‌آید و کوچک ترین لگ، تاخیر و افت فریمی در آن نمایان نخواهد شد.

انجام بازی های مذکور در صفحه نمایش بزرگ گوشی واقعا لذت بخش است و تجربه‌ای دلپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم با سرعت بسیار عالی قابل انجام بود که این موضوع نشان می‌دهد رم 12 گیگابایتی گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. بنابراین اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید و اهل انجام بازی های سنگین و HD هستید، گلکسی نوت 10+ شما را نا امید نمی‌کند و می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. قدرت عملکرد عالی و پتانسیل پردازشی بالا بدون تردید یکی از اصلی ترین نقاط قوت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ است.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): دوربین اصلی و سلفی

 شاید ساختار کلی دوربین اصلی گلکسی Note 10 Plus مشابه با دوربین اصلی نوت 10 به نظر برسد اما یک تفاوت اساسی مابین دوربین اصلی این دو محصول وجود دارد! دوربین اصلی فبلت نوت 10 پلاس علاوه بر سه لنز دوربینی که در فبلت نوت 10 بکار رفته‌اند یک لنز کوچک دیگر را هم به همراه دارد که به آن لنز TOF 3D VGA گفته می‌شود. این لنز منجر می‌شود که تفکیک فضای پس زمینه سوژه در فوکوس ها و همچنین عکسبرداری پرتره با دقت فوق‌العاده زیادی قابل انجام باشد. بنابراین عکس های پرتره‌ای که با دوربین اصلی Note 10+ ضبط می‌شوند کیفیت بهتری نسبت به عکس های پرتره ضبط شده با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 خواهند داشت. پس مجموعه دوربین اصلی گوشی نوت 10 پلاس از سه لنز 12، 12 و 16 مگاپیکسلی و البته یک لنز TOF 3D VGA تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

لنز واید و 12 مگاپیکسلی مجموعه دیافراگم متغیر دارد و می‌تواند با توجه به وضعیت نور محیط اندازه دیافراگم خود را مابین F/1.5 تا F/2.4 تنظیم نماید. دو لنز تله‌فتو و اولتراواید گوشی هم به ترتیب از دیافراگم F/2.1 و F/2.2 بهره‌مند هستند. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی نوت 10+ پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4k با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه خواهند بود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و می‌توان در محیط های با نور مناسب عکس های بسیار عالی با آن ضبط کرد و در محیط های با نور کم، بسته و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی مقدار افت می‌کند اما با این حال عکس های بسیار عالی از طریق آن قابل ضبط خواهند بود و کمتر گوشی می‌تواند عکس های با کیفیت مشابه را ضبط کند. برای عکسبرداری بهره در محیط های تاریک و کم نور می‌توانید حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) را هم برای دوربین اصلی دستگاه فعال نمایید.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت دوربین اصلی گلکسی نوت 10 پلاس مربوط به عکسبرداری پرتره می‌شود. به لطف بهره‌مندی گوشی از لنز TOF 3D VGA تفکیک سوژه اصلی با پس زمینه در عکس های پرتره به شیوه بسیار عالی قابل انجام است و حتی تفکیک موهای سر انسان هم با دقت فوق‌العاده‌ای انجام می‌گیرد. پس کیفیت خوب عملکرد دوربین اصلی یکی از ویژگی های مثبت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ خواهد بود. اما دوربین سلفی گوشی چه وضعیتی دارد؟ سامسونگ یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 را به عنوان دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته که از قابلیت های فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR و پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد بسیار عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار جالبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و ثبت لحظات شیرین زندگی خویش ضبط کنید. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید گلکسی Note 10 Plus از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز سامسونگ گلکسی نوت 10+ در نظر گرفته شده ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. در بررسی گوشی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری آن و استفاده نرمال از دستگاه تقریبا می‌توان 1.5 روز بدون مشکل و نیاز به شارژر از گوشی استفاده کرد. البته طبیعتا انجام تسک های سنگین مثل اجرای بازی های HD و آنلاین می‌تواند سرعت خالی شدن شارژ باتری را افزایش دهد و قدرت شارژدهی مذکور برای حالت نرمال بکارگیری گوشی صادق است. گلکسی Note 10+ از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 45 واتی است! بدین ترتیب می‌توانید با این شارژ باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نوت 10 را تقریبا ظرف 60 دقیقه فول شارژ کنید.

جالب است بدانید که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند و با پد های شارژر بیسیم 15 واتی می‌توانید با سرعت خوبی باتری آن را شارژ نمایید. ویژگی بعدی که مربوط به باتری Galaxy Note 10 Plus می‌شود و باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس می‌شود. بدین سبب با نزدیک کردن قاب پشت هر گوشی دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند به قاب پشت گلکسی Note 10+ می‌توانید باتری آن گوشی شارژ نمایید. بنابراین در این شرایط باتری نوت 10 تقریبا مثل یک پاوربانک بیسیم و القایی عمل می‌کند. بنابراین قدرت شارژدهی خوب باتری، سرعت شارژ مجدد عالی و پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس از ویژگی های مثبت Galaxy Note 10+ هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) پرداختیم. این گوشی کیفیت ساخت عالی، ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، پردازنده قدرتمند، رم عالی، باتری خوب و دوربین بسیار مناسبی دارد و تقریبا از همه نظر یک انتخاب خوب برای علاقمندان به گوشی های اندرویدی است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و بسیار زیبا
  • بهره‌مندی از قلم S Pen
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند
  • رم 12 گیگابایتی
  • حافظه داخلی خوب و قابل ارتقاء با نصب حافظه جانبی
  • دوربین اصلی و سلفی مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم و معکوس

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
admin بازدید : 44 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

پاک کردن اکانت فیسبوک (Facebook) کار بسیار ساده‌ای است و ظرف چند دقیقه قابل انجام خواهد بود، اما با این حال ممکن است برخی کاربران دقیقا با نحوه انجام این کار آشنا نباشند یا بخواهند از حذف صحیح اکانت خود اطمینان حاصل کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک یا دیلیت اکانت Facebook بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

فیسبوک یکی از اولین شبکه های اجتماعی بود که توانست مفهوم ارتباطات در این حوزه را به شکلی متفاوت و بهتر برای کاربران نمایان سازد. این شبکه اجتماعی هم اکنون هم از پرطرفدارترین و پرکاربرترین شبکه های اجتماعی موجود به شمار می‌رود و احتمالا شما هم در آن حداقل یک اکانت یا حساب کاربری دارید. در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایل مختلف تمایل داشته باشید که اکانت فیسبوک خود را حذف یا دیلیت کنید، اما انجام این کار چطور امکانپذیر خواهد بود؟ خوشبختانه پاک کردن اکانت فیسبوک پروسه بسیار ساده‌ای را به همراه دارد و خیلی پردردسر نیست.

قبل از هر چیز باید بگوییم که حذف اکانت Facebook به دو طریق قابل انجام خواهد بود. در روش اول اکانت به صورت موقت غیر فعال می‌شود و هر زمان کاربر تمایل داشته باشد می‌تواند با لاگین (login) مجدد در آن، اکانت را فعال کند. این روش دیلیت اکانت فیسبوک (Facebook) زمانی مناسب است که احتمال دهید در آینده دوباره قصد استفاده از اکانت خود را داشته باشید. اما روش دوم دیلیت یا حذف اکانت فیسبوک مربوط به حالتی می‌شود که اکانت شما به صورت دائمی حذف خواهد شد و متاسفانه یا خوشبختانه بعد از حذف دائم و کامل امکان فعال کردن دوباره اکانت و دسترسی به اطلاعات آن وجود ندارد.

پس غیر فعال سازی یا حذف اکانت فیسبوک به دو شیوه موقت و دائمی قابل انجام است و شرایطی مشابه با شرایط حذف اکانت اینستاگرام دارد که در مقاله "آموزش تصویری دیلیت اکانت اینستاگرام (موقت و دائمی)" به آموزش آن پرداخته بودیم. در ادامه این مقاله اختصاصی هر دو روش پاک کردن اکانت فیسبوک را به همراه جزئیات لازم برایتان شرح می‌دهیم. بنابراین اگر قصد حذف یا غیر فعال سازی اکانت Facebook خود را دارید، حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک (روش موقت)

در بخش اول نحوه حذف اکانت فیسبوک به صورت موقت یا بهتر بگوییم غیر فعال سازی موقت اکانت Facebook را برایتان شرح می‌دهیم. همانطور که در بخش "مقدمه" گفتیم این روش منجر می‌شود که اکانت فیسبوک شما در حالت غیر فعال قرار گیرد و در آینده و هر زمان که دوباره وارد آن شوید، اکانت فعال خواهد شد. به منظور غیر فعال کردن موقت اکانت خود به شرح زیر عمل نمایید:

 

پاک کردن اکانت فیسبوک

 

  • اپلیکیشن Facebook را در گوشی خود اجرا کنید.
  • وارد اکانتی که می‌خواهید موقتا غیر فعال گردد شوید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و پایین صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.

 

پاک کردن اکانت فیسبوک

 

  • گزینه Account Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه General را انتخاب نمایید.
  • گزینه Manage Account را انتخاب کنید.

 

پاک کردن اکانت فیسبوک

 

  • گزینه Deactivate را لمس کنید.
  • رمز عبور اکانت خودتان را وارد کنید و گزینه Continue را لمس نمایید.

بدین ترتیب اکانت فیسبوک شما به طور موقت غیر فعال می‌شود و اکانت از اپلیکیشن هم لاگ اوت (logout) خواهد شد. از این پس اگر کسی به پروفایل یا اکانت شما مراجعه کند محتوای خاصی را مشاهده نخواهد کرد. در این روش امکان فعال کردن مجدد اکانت وجود دارد. برای انجام این کار کافیست دوباره در همان حساب کاربری فیسبوک خود که موقتا غیر فعال شده بود لاگین کنید. اما اگر بخواهیم به طور کامل و برای همیشه از شر اکانت فیسبوک خود خلاص شویم تکلیف چیست؟

 

آموزش دیلیت اکانت فیسبوک (روش دائمی)

روش بعدی که برای پاک کردن اکانت فیسبوک وجود دارد مربوط به روش دائمی می‌شود. در این روش اکانت Facebook کاربر برای همیشه غیر فعال می‌شود و در آینده امکان لاگین مجدد به اکانت و استفاده از آن وجود نخواهد داشت. مراحلی که باید برای انجام این کار طی شوند به شرح زیر هستند:

 

آموزش دیلیت اکانت فیسبوک (روش دائمی)

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه درخواست حذف دائمی اکانت فیسبوک بروید.
  • وارد اکانت خودتان شوید و روی گزینه Delete My Account کلیک کنید.
  • در صورت نیاز رمز عبور اکانتتان را وارد نمایید.

به همین سادگی درخواست غیر فعال سازی دائمی اکانت فیسبوک شما یا حذف آن صادر می‌شود. فیسبوک در این حالت به کاربر 14 روز مهلت تغییر عقیده می‌دهد. یعنی اکانت کاربر برای 14 روز در حالت غیر فعال سازی موقت قرار می‌گیرد و در صورتی که طی این بازه زمانی کاربر وارد اکانت خود نشود، حذف دائمی تایید و انجام خواهد شد. پس حتی وقتی برای اکانت دائمی اکانت فیسبوک خود اقدام می‌کنید هم باز 14 روز فرصت تغییر نظر خواهید داشت. چنانچه ظرف این 14 روز وارد اکانت خود شوید، درخواست دیلیت اکانت به صورت خودکار غیر فعال می‌شود.

 

یک مشکل رایج: عدم تایید رمز اکانت!

بنا به گزارش خیلی از کاربران زمانی که آن ها برای پاک کردن اکانت فیسبوک خود اقدام می‌کنند و رمز عبور اکانت خود را جهت تایید نهایی ارائه می‌نمایند با ارور عجیبی رو به رو می‌شوند که رمز عبور آن ها را قبول نمی‌کند! اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده‌اید به راحتی می‌توانید با تغییر رمز عبور خود مشکل را برطرف سازید. بنابراین برای رفع مشکل ابتدا رمز عبور اکانت خود را یک مرتبه تغییر دهید و سپس نسبت به حدف اکانت فیسبوک خود وارد عمل شوید. به منظور تغییر رمز اکانت خود به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن فیسبوک را اجرا کنید.
  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Security and Login را انتخاب نمایید.
  • گزینه Change Password را انتخاب کنید.
  • پسورد جدید مورد نظرتان را وارد و ذخیره کنید.

حالا وقتی برای پاک کردن اکانت Facebook اقدام می‌کنید و از شما درخواست ارائه رمز می‌شود، رمز عبور جدیدی که ست کرده‌اید را وارد کنید. اگر به اپلیکیشن فیسبوک برای تغییر رمز دسترسی ندارید و کلا نمی‌توانید وارد اکانت خود شوید، کافیست از طریق سایت فیسبوک به صفحه لاگین بروید و گزینه Forget Password را انتخاب کنید. مراحل مورد نیاز را طی کنید و رمزتان را تغییر دهید و سپس نسبت به حدف اکانت اقدام نمایید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نحوه پاک کردن اکانت فیسبوک یا دیلیت اکانت Facebook را به دو روش موقت و دائمی برایتان شرح دادیم. دقت داشته باشید که در حالت حذف موقت اکانت می‌توانید بعدا دوباره وارد اکانت شوید و به محتوای آن دسترسی یابید اما با حذف دائمی اکانت، محتوای اکانت بعد از 14 روز به طور کامل از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

admin بازدید : 588 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

با اینکه از معرفی چیپست های B150 اینتل چندین سال می گذرد، ولی این روز ها این چیپست ها پلتفرم مناسبی برای تولید و عرضه مادربرد های اقتصادی و غیر حرفه ای محسوب می شود. شرکت ایسوس (asus) که در طراحی و ارائه هر نوع مادربردی برای هر نوع کاربری شهرت زیادی دارد، برای این پلتفرم نیز چندین مادربرد مختلف عرضه کرده که یکی از آن ها Asus B150-Plus می باشد.

مادربرد ایسوس B150-Plus از سوکت محبوب LGA 1151 استفاده می کند و با فرم فکتور ATX ساخته شده و تقریبا همه امکانات و قابلیت های یک برد قابل اعتماد و بادوام را داراست. با اینکه ایسوس و شرکت های دیگر طی این سال ها، مادربرد های غیر حرفه ای زیادی روانه بازار کرده اند، ولی B150-Plus از جمله محصولاتی است که به خاطر قیمتی مناسب در کنار امکاناتی متنوع، می تواند یک خرید عالی و معقول برای کاربران غیر حرفه ای باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با مادربرد اقتصادی Asus B150-Plus آشنا شوید.

 

محتویات درون جعبه

با خرید مادربرد ایسوس B150-Plus، شرکت سازنده ابزار و لوازمی را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید قطعات دیگر سیستم خود را بدون کمک دیگران به مادربرد خود متصل کرده و خودتان سیستم خود را اسمبل کنید. ایسوس نیز درون جعبه مادربرد بی150-پلاس ایسوس خود حداقل کابل ها و اقلامی را گنجانده که در زیر آن ها را معرفی کرده ایم:

 

محتویات درون جعبه B150-Plus

 

  • دفترچه راهنما
  • محافظی از جنس استیل ضد زنگ برای پنل خروجی
  • 2 کابل SATA با سرعت 6Gb/s
  • 1 کیت پیچ M.2
  • 1 دی وی دی پشتیبانی شامل نرم افزار ها و درایور های مورد نیاز

 

طراحی و پورت های داخلی

چیپست مادربرد B150 پلاس به طور کلی برای پشتیبانی از پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل ساخته شده. این چیپست با استفاده از لینک های نقطه به نقطه، عملکردی بهینه را ارائه می دهد که با پهنای باند و دوام خوبی همراه است. به طور طبیعی این چیپ می تواند از شش USB 3.0، شش پورت SATA III و اسلات PCIe 3.0 برای انتقال داده سریع تر پشتیبانی کند. این چیپست iGPU یا پردازشگر گرافیکی مجتمع هم دارد تا در صورت عدم استفاده از کارت گرافیکی مجزا، بتوان از سیستم استفاده کرد.

مادربرد B150-Plus ایسوس از نظر طراحی ساخت و خصوصیات ظاهری، بسیار شبیه به مادربرد H110-Plus ساخته شده است. این مادربرد از پردازنده های چهارده نانومتری Core i7 / Core i5 / Core i3 / Pentium / Celeron نسل ششم و هفتم با سوکت LGA 1151 پشتیبانی می کند و همچنین تکنولوژی Turbo Boost 2.0 هم در آن تعبیه شده است. برای مشاهده لیست کامل پردازنده های پشتیبانی شده توسط این پردازنده، می توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

B150-Plus نمای جلویی

 

سمت راست چیپست، چهار اسلات رم را مشاهده می کنید که حداکثر می تواند به طور همزمان از 4 رم 16 گیگابایتی DDR4 با فرکانس 2400 و 2133 مگاهرتزی پشتیبانی کند. با قابلیت Extreme Memory Profile یا XMP اینتل مادربرد ایسوس B150-Plus می توانید سرعت رم های نصب شده به مادربرد را به حداکثر برسانید. لازم به ذکر است که پشتیبانی از فناوری Hyper DIMM به خصوصیات و قابلیت های CPU نصب شده روی مادربرد بستگی دارد. توجه داشته باشید که فرکانس 2400 مگاهرتزی تنها توسط نسل هفتم از پردازنده های اینتل پشتیبانی می شود. بنابراین حتی رم هایی با فرکانس بالاتر، حداکثر می توانند چنین فرکانسی داشته باشند. پردازنده های نسل ششم هم حداکثر می توانند فرکانس 2133 مگاهرتزی را پشتیبانی کنند.

اگر نمی خواهید از کارت گرافیکی مجزایی استفاده کنید، خوشبختانه امکان بهره برداری از گرافیک مجتمع پردازنده های اینتل نیز توسط مادربرد B150-Plus ایسوس فراهم شده است. این پردازنده گرافیکی مجتمع که به HD Graphics معروف است، می تواند حداکثر تا 1024 مگابایت حافظه اشتراکی داشته باشد. همانطور که از پنل پشتی پیداست، پورت های DVI-D و RGB مادربرد ایسوس B150-Plus، حداکثر رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل با سرعت 60 Hz را ارائه خواهند داد.

اما اگر قصد دارید بهره بیشتری از رایانه رومیزی خود ببرید، باید کارت گرافیک های مجزایی هم به سیستم خود متصل کنید. خبر خوب این است که مادربرد B150-Plus با تکنولوژی AMD Quad-GPU CrossFireX امکان اتصال چند کارت گرافیک از شرکت AMD را به طور همزمان فراهم کرده است. اما برای اتصال کارت گرافیک به اسلات های PCIe نیاز خواهید داشت که مادربرد ایسوس بی-150-پلاس تقریبا همه اسلات های مورد نیاز را ارائه می کند.

 

B150-Plus نمای کناری

 

مادربرد ایسوس B150-Plus یک اسلات (PCI3 3.0/2.0 x16 (16 x mode، یک اسلات (PCIe 3.0/2.0 x16 (x4 mode، دو اسلات PCIe 3.0/2.0 x1 و 3 اسلات قدیمی PCI دارد.

برای اتصال کارت حافظه های SSD میتوان از یک اسلات M.2 Socket 3 با M key استفاده کرد. توجه داشته باشید که حافظه های مورد نظر باید از نوع 2242، 2260 یا 2280 باشند. اگر می خواهید از حافظه های HDD استفاده کنید، ایسوس 6 پورت خاکستری رنگ SATA III با سرعت 6Gb/s در مادربرد خود تعبیه کرده است.

تراشه شبکه LAN از قابلیت ASUS LAN Guard استفاده می کند و یک تراشه Gigabit LAN برای شرکت Realtek است. تراشه کارت صدا نیز ALC887 نام دارد که از شرکت Realtek است و از قابلیت تشخیص جک و کنترل جک پنل جلویی نیز پشتیبانی می کند. این تراشه کارت صدا از ویژگی های دیگری هم پشتیبانی می کند که در ادامه معرفی می کنیم:

  • طراحی LED illuminated: امکان اتصال چراغ های LED و همگام سازی نور آن ها با موسیقی.
  • Audio Shielding: یک محافظ صوتی است که جداسازی دقیق صدا های آنالوگ و دیجیتال و کاهش تداخل های موازی را تضمین می کند.
  • جداسازی لایه های صدا برای کانال های راست و چپ
  • برخورداری از خازن های صوتی ساخت ژاپن که صدایی گرم و طبیعی منتشر می کنند.

 

B150-Plus نمای کناری

 

در ادامه همه پورت های داخلی مادربرد را آورده ایم تا با امکانات مادربرد بی150-پلاس ایسوس بیشتر آشنا شوید:

  • 1 کانکتور USB 3.1 Gen 1 برای پشتیبانی از 2 پورت USB 3.1 Gen 1
  • 1 کانکتور USB 2.0 برای پشتیبانی از 2 پورت USB 2.0
  • 1 اسلات M.2 Socket 3 با M Key برای حافظه هایی از نوع 2280/2260/2242
  • 1 کانکتور COM
  • 6 کانکتور SATA با سرعت 6Gb/s
  • 1 کانکتور CPU Fan (1 x 4 -pin)
  • 2 کانکتور Chassis Fan (1 x 4 -pin)
  • 1 هدر بیرونی S/PDIF
  • 1 کانکتور پاور 24 پینه EATX
  • 1 کانکتور پاور 8 پینه و دوازده ولتی ATX
  • 1 کانکتور صدای پنل جلویی (AAFP)
  • 1 پنل سیستمی
  • 1 جامپر Clear CMOS

 

پنل خروجی

اصلی ترین راه ارتباط با سیستم های رومیزی، پنل پشتی آن هاست که توسط مادربرد ها ارائه می شود. در پنل پشتی مادربرد ایسوس B150-Plus از سمت چپ دو USB 2.0 قرار گرفته که روی آن یک پورت دوگانه ماوس و کیبورد جای گرفته است.

 

پنل خروجی B150-Plus

 

کنار آن شاهد قرارگیری پورت های خروجی ویدیو DVI-D و D-Sub هستیم. بعد از کمی فاصله که بهتر بود با یک پورت HDMI پر می شد، پورت USB-C با امکان پشتیبانی از قدرت 3 آمپری و سرعت 5Gb/s قرار گرفته است. در کنار آن دو پورت USB 2.0 دیگر جای دارد که ایسوس روی آن یک پورت LAN از نوع RJ45 گذاشته است. در آخر به جک های صدای 3 گانه می رسیم که برای اتصال اسپیکر های سیستم به کار می روند.

 

ویژگی های مادربرد ASUS B150-Plus

  • ASUS 5X Protection II: سیستم حفاظتی نسل دوم مادربرد های ایسوس است که باعث دوام و افزایش طول عمر قطعات شده و از پنج بخش زیر تشکیل می شود:
    • ASUS LANGuard: یک قطعه سخت افزاری است که از خازن های ضد تداخل مغناطیسی (EMI) و فناوری اتصال سیگنال ها استفاده می کند تا اتصالات پایدار و توان عملیاتی بالاتری داشته باشد. وجود قطعات مقاوم در مقابل نوسانات و خاصیت ضد الکترومغناطیسی باعث شده تا مادربرد B150-Plus مقاومت زیادی در برابر نوسان های احتمالی جریان ها و الکتریسیته ساکن داشته باشد.
    • ASUS Overvoltage Protection: نوعی طراحی خاص مدار با رگولاتور ولتاژ داخلی است که از چیپست، پورت های ارتباطی و اسلات های دیگر در برابر تغییر ناگهانی ولتاژ در اثر استفاده از پاور های نامناسب محافظت می کند.
    • ASUS DIGI+ VRM: به کمک این تکنولوژی منحصر به فرد ایسوس، توان ورودی از منبع تغذیه، به صورت ثابت و بدون نوسان جریان می‌یابد.
    • ASUS DRAM Overcurrent Protection: فیوز های قابل تنظیم مجدد آنبردی که از آسیب های ناشی از جریان برق بیش از حد یا اتصال کوتاه پیشگیری می کنند. این قابلیت از پنل خروجی گرفته تا DRAM به کار رفته است تا هم از رایانه شما و هم دستگاه های متصل محافظت کند.
    • محافظ پنل پشتی از جنس استیل ضد زنگ

 

  • AI Suite 3 :AI Suite 3 تجربه تازه ای از یک رابط کاربری جذاب برای کاربران است که از مانیتور های بزرگ نیز پشتیبانی می کند. این ویژگی تمام قابلیت های انحصاری ایسوس را در یک مجموعه، در دسترس قرار داده است و امکان نظارت بر اورکلاک، مصرف انرژی، سرعت فن ها، ولتاژ و موارد دیگر را فراهم می کند. این برنامه همه کاره، قابلیت های متنوع و آسانی را پیشنهاد می دهد بدون اینکه نیازی به جابجایی میان برنامه های مختلف داشته باشید.

 

  • AI Charger: این تکنولوژی به کمک هوش مصنوعی می تواند مادربرد را به یک شارژر برای اسمارت فون ها و تبلت ها تبدیل کند.

 

  • +ASUS Fan Xpert 2: توسط کانکتور سخت افزاری دو حالته 4/3 پین (PWM/DC) و وجود گیرنده حرارتی، که روی مادربرد تعبیه شده اند، سیستم خنک کنندگی مادربرد ایسوس B150-Plus همراه با نویز بسیار پایینی فعالیت می کند و جزء حسن های مدل Plus می باشد و خنک گنندکی بهینه ای را فراهم ساخته است.

 

  • محافظ های ESD: پدیده ESD یا تخلیه الکتروستاتیکی ممکن است هر لحظه ای رخ دهد و تاثیرات جبران ناپذیری روی مادربرد و قطعات دیگر بگذارد، بنابراین نباید آن را دست کم گرفت. محافظ های ESD شرکت ایسوس طبق استانداردهای بسیار پیشرفته تست شده اند و می توانند در برابر تخلیه هوایی تا مقدار KV/+ 10، و در برابر تخلیه تماسی تا مقدار KV/+ 6 از مادربرد محافظت کنند.

 

  • ASUS QSlot: برای جداسازی و دسترسی آسان قطعه های PCIe، یک گیره بالدار تعبیه شده است. این گیره بالدار برای نصب یا خارج کردن کارت های گرافیک قرار داده شده است. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که گیره Qslot را به آرامی فشار دهید تا کارت گرافیک خارج و رها شود.

 

B150-Plus

 

جمع بندی

ایسوس سال هاست که با عرضه مادربرد هایی برای هر نوع کاربر با هر سطح توقع و بودجه ای، بزرگترین تولید کننده برد های سیستم های رومیزی و لپتاپ هاست. یکی از حوزه هایی که همواره مورد توجه این کمپانی تایوانی بوده، مادربرد های میان رده و غیر حرفه ای است که بخش عمده ای از فروش محصولات این کمپانی را در بر تشکیل می دهد.

اینبار این کمپانی مادربردی تولید کرده که با وجود قیمت مناسب، امکانات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. پشتیبانی از چهار رم DDR4، امکان اتصال چند کارت گرافیک به طور همزمان، برخورداری از سیستم حفاظتی 5X Protection II و چندین قابلیت دیگر قیمت مادربرد ایسوس B150-Plus را نسبت به کارایی آن بسیار مناسب کرده است.

البته کمبود هایی نیز در برد های اقتصادی ایسوس دیده میشود که به راحتی میتوان به خاطر قیمت مادربرد از آن ها چشم پوشی کرد. نبود امکاناتی مثل کارت Wi-Fi (که البته در برد هایی بسیار گران تر هم نادر است)، نبود پورت HDMI، عدم امکان اورکلاک و ... از جمله نقاط منفی این برد اقتصادی محسوب می شود.

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب در قیاس با امکانات و قابلیت های زیاد
  • امکان اتصال چند کارت گرافیکی با تکنولوژی CrossFireX
  • پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4
  • پورت USB-C در پنل خروجی
  • سازگاری با ویندوز 10

 

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت شبکه WLAN
  • عدم پشتیبانی از Wi-Fi
  • نبود بایوس دوگانه
  • حذف پورت HDMI
  • عدم پشتیبانی از تکنولوژی SLI
admin بازدید : 116 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها آیفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سه آیفون جدید اپل به ترتیب به نام های آیفون 11 اپل (iPhone 11)، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در سپتامبر سال 2019 معرفی شدند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل" به صورت جامع در رابطه با آیفون 11 اپل و ویژگی های مثبت و منفی آن صحبت کردیم. این گوشی در واقع به عنوان جایگزین آیفون XS سال 2018 معرفی شده است. قیمت آیفون 11 پرو در مقایسه با قیمت دو نسخه دیگر آیفون های جدید اپل شرایطی دارد که گران تر از iPhone 11 و ارزان تر از iPhone 11 Pro Max محسوب می‌شود.

از دید خیلی افراد iPhone 11 Pro اپل آنقدرها که باید تغییرات و به روز رسانی نداشته‌ و ارزش خرید بالایی ندارند، اما در سمت دیگر خیلی از کاربران هم معتقد هستند که خرید این آیفون یک اقدام درست است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو اپل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. با شناخت این نقاط قوت و ضعف و همچنین در نظر گرفتن قیمت آیفون مورد نظر می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری مبنی بر ارزشمند بودن یا نبودن خرید این گوشی داشته باشید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 یکی از مزیت های اصلی که آیفون های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی دارند مربوط به انحصاری بودن سیستم عامل آن ها می‌شود که تجربه‌ای ناب‌تر را برای کاربران این محصول به ارمغان می‌آورد. طبیعتا iPhone 11 Pro اپل هم از این قاعده مستثنی نیست! این گوشی به طور پیش فرض از iOS 13 بهره‌مند شده و بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های سیستم عامل iOS را بدون کم و کسری و از همه مهمتر تاخیر دریافت می‌کند. سیستم عامل iOS 13 به صورت کامل روان و بهینه روی آیفون 11 پرو راه اندازی شده و هماهنگی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری گوشی در حین استفاده از آن به وضوح قابل درک است. در بررسی آیفون 11 پرو سرعت عمل عالی بستر نرم افزاری آن به وضوح قابل درک بود.

با آیفون 11 پرو به راحتی می‌توانید کارهای روزمره‌ای مثل وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره را انجام دهید و با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشوید. سیستم عامل iOS مجموعه‌ای از قابلیت های گوناگون را در اختیارتان قرار می‌دهد و برای استفاده هرچه بهتر از آن باید یک اپل آیدی (Apple ID) را در آیفون خود فعال کنید. برای آشنایی با نحوه ساخت اپل آیدی به مطالعه مقاله "آموزش ساخت اپل آیدی رایگان 2019: چگونه Apple ID بسازیم؟" بپردازید. اپل در iOS 13 یک حالت Dark Mode اختصاصی را هم ارائه می‌کند که با فعالسازی آن پس زمینه گوشی تاریک خواهد شد تا در زمان هایی مثل شب استفاده از موبایل آزاردهنده نباشد و به چشم کاربر آسیبی وارد نکند. اپل حتی امکان زمانبندی فعال شدن خودکار این قابلیت را هم در منوی تنظیمات iOS 13 ارائه کرده است.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

پس به صورت کلی باید اینطور گفت که گوشی آیفون 11 پرو مثل دیگر آیفون های اپل از نظر نرم افزاری و سیستم عامل یک گوشی بسیار عالی است که هماهنگی مابین سخت افزار و نرم افزار آن سبب می‌شود تجربه کاربری عالی برای استفاده کنندگان از این گوشی به ارمغان آورده شود. بنابراین اگر روان بودن بستر نرم افزاری گوشی و همچنین دریافت آپدیت های طولانی مدت و بی‌وقفه اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو اپل می‌تواند یکی از بهترین گوشی های فعلی باشد که قادر به خرید آن خواهید بود.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی آیفون 11 پرو مربوط به قدرت عملکرد این گوشی می‌شود. طبیعتا همه انتظار داریم که آیفون جدید اپل قدرت عملکرد بالایی داشته باشد و از این نظر کمتر گوشی توان رقابت با آن را در خود ببیند. اپل آیفون 11 Pro را به تراشه A13 Bionic مجهز کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد که دو هسته آن از نوع Lightening هستند و فرکانس 2.65 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Thunder بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Apple GPU هم در این تراشه بکار گرفته شده و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی iPhone 11 Pro از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. با توجه به اینکه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد بنابراین بهتر است در حین خرید آیفون 11 پرو به نسخه‌ای از دستگاه که تهیه می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید و ترجیحا نسخه های 256 و 512 گیگابایتی آن را بخرید که با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه نشوید.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

همانطور که در بخش قبل بررسی آیفون 11 پرو اشاره داشتیم، این گوشی به راحتی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آید و انتظار نداریم که بدین منظور با مشکل رو به رو شود. اما قدرت دستگاه در مدیریت تسک های سنگین و بازی های HD چگونه است؟ برای بررسی این موضوع ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و Godfire: Rise of Prometheus را در دستگاه نصب و هر یک از این سه بازی را برای مدت زمان 10 دقیقه و پشت سر هم در گوشی اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش سریعی داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی را بهتر درک کنیم. نتیجه بررسی آیفون 11 پرو نشان داد که این گوشی قدرت عملکرد بسیار عالی دارد. سه بازی نام برده شده بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در دستگاه اجرا شدند و بعد از اجرا هم جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه با سرعت بسیار خوبی قابل انجام بود.

تنها مسئله‌ای که باید به آن اشاره کنیم مربوط به داغ شدن بدنه آیفون در حین اجرای بازی های سنگین و به ویژه بعد از 20 دقیقه اجرای بازی های نام برده شده می‌شود. تقریبا در 10 دقیقه پایانی که بازی های مذکور را اجرا می‌کردیم شدت گرمای تولید شده در بدنه آیفون زیاد شد اما با این حال مقدار آن به قدری نبود که آزاردهنده باشد و غیرطبیعی به نظر آید. بنابراین بدون تردید iPhone 11 Pro در حال حاضر یکی از بهترین گوشی هایی است که قادر به خرید آن خواهید بود. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو می‌تواند هر انتظاری که از یک موبایل دارید را برطرف سازد.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): دوربین اصلی و سلفی

 دوربین اصلی آیفون 11 پرو از 3 لنز تشکیل شده و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را از iPhone XS و نسل های قبلی آیفون متمایز می‌کند. آیفون 11 Pro در واقع اولین آیفونی است که به سه لنز دوربین مجهز خواهد بود. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) در نظر گرفته شده‌اند. لنز دوربین واید و اصلی دستگاه دیافراگم F/1.8 دارد و دو لنز تله‌فتو و اولتراواید آن به ترتیب از دیافراگم F/2.0 و F/2.4 بهره می‌برند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

قابلیت های متعددی توسط مجموعه‌ دوربین اصلی آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شوند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HRD و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه از جمله ویژگی هایی هستند که توسط دوربین اصلی iPhone 11 Pro پشتیبانی خواهند شد. اما کیفیت عملکرد دوربین این گوشی چطور است؟ در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین اصلی آن واقعا در ضبط عکس و ویدیو عملکرد عالی دارد و به جرئت مدعی می‌شویم که کمتر گوشی توان رقابت با این اسمارتفون را در زمینه مذکور خواهد داشت.

عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند کیفیت فوق‌العاده‌ای از نظر جزئیات و کیفیت رنگ و همچنین نوردهی و میزان شفافیت دارند. حتی در محیط های کم نور هم با دوربین آیفون 11 پرو می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید اما طبیعتا اگر محیط خیلی تاریک باشد، افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین دستگاه بروز پیدا می‌کند اما مقدار آن بسیار کمتر از اغلب گوشی های رده بالای بازار خواهد بود. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی به راحتی قابل انجام خواهد بود و تفکیک‌پذیری فضای پس زمینه و سوژه اصلی عکس با بهترین کیفیت انجام می‌شود. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین اصلی iPhone 11 Pro اپل فوق‌العاده خوب است و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود. ضمنا در اپلیکیشن دوربین گوشی قابلیت های ویرایش و ادیت بسیار متنوع تری نسبت به گذشته ارائه شده که حتی امکان ویرایش ویدیو های ضبط شده را هم فراهم می‌سازد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro اپل هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HRD، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه‌، gyro-EIS، عکسبرداری سلفی پرتره و همچنین قابلیت جدید فیلمبرداری سلفی اسلوموشن پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس و ویدیو های سلفی بسیار با کیفیتی ضبط کنید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در محیط های کم نور و تاریک مقداری افت می‌کند اما افت کیفیت آن زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. عکسبرداری پرتره سلفی و همچنین فیلمبرداری اسلوموشن سلفی هم با دوربین جلوی iPhone 11 Pro با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید گفت که آیفون 11 پرو از نظر دوربین اصلی و سلفی یکی از بهترین گوشی های فعلی موجود در بازار است که علاقمندان به عکسبرداری با گوشی بدون شک از بکارگیری آن لذت خواهند برد.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone Pro 11): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
  • قیمت بسیار گران
admin بازدید : 62 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

مقدمه

قابلیت حمل و جابجایی دو فاکتور از جمله فاکتورهای اساسی مورد نظر ما در خصوص گجت ها می باشند. این قضیه ی در مورد رایانه های شخصی و لپ تاپ نیز صادق است. امروزه، دیگر شاهد حضور تجهیزات و صفحه نمایش های غول آسا در یک رایانه نیستیم بلکه در عوض با LED های بسیار باریک سرو کار داشته و تقریباً هر چیزی بی سیم شده است.این قضیه نه تنها به انجام آزادانه ی کارها به ما کمک می کند بلکه به ما اجازه می دهد تا بسادگی بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. ولی در این جا درباره ی یک دستگاه فشرده و سیار صحبت می کنیم. مینی پی سی ها بسیار محبوب شده اند ولی بسیاری از مردم هنوزهم از حضور آن ها بی اطلاع هستند. هرچند تلفن های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا ... در اختیار داریم ولی هنوز رایانه های دسکتاپ یا شخصی را برای انجام کارهای سنگین انتخاب می کنیم. زیرا با رایانه ی شخصی، امکانات پیشرفته تر، صفحه نمایش بزرگتر، مطلوبیت و امکان جابجایی و جایگزینی قطعات را در اختیار داریم. هرچند همیشه همه چیز کامل نیست، رایانه های شخصی بزرگ معایبی نیز دارند از جمله مصرف زیاد برق، کثیفی و گرد و غبار و ... ولی با ظهور مینی پی سی ها، برخی از این موارد بواسطه ی فشردگی دستگاه، رفع می شوند. واقعاً مینی پی سی چیست؟ به زبان ساده یک رایانه ی شخصی جمع و جور، ارزان قیمت، کم مصرف است که می تواند وظایف اصلی رایانه را انجام دهد. اگر قصد خرید مینی پی سی (Mini PC) برای انجام کارهای روزانه خود را دارید، با نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u: سخت افزار

در مینی پی سی هترون Easy ei552u از پردازنده ی Intel Core i5-5200U استفاده شده است، یک پردازنده ی ULV (ولتاژ پایین) دو هسته ای برای الترابوک ها که ژانویه 2015 عرضه گردید. علاوه بر دو هسته سی پی یو با Hyper-Threading در فرکانس 2.2GHz تا 2.7GHz (دو هسته:2.5GHz) یک پردازنده ی گرافیکی HD Graphics 5500 و دو کنترلر حافظه دو کاناله DDR3(L)-1600 را نیز در دل خود جا داده است. Core i5 با ترانزیستورهایFinFET و با فرآیند 14nm ساخته شده است. به لطف معماری بهبودیافته، 5% تا 15% سریعتر از Core i5-4200U و تقریباً همسان با Core i5-4300U (هر دو Haswell) می باشد. با توجه به قیمت مینی پی سی هترون Easy ei552u و قدرت پردازشی پردازنده به کار رفته در آن برای اهداف چندرسانه ای و دفتری و همچنین بسیاری از اپلیکیشن ها و کارهای چند وظیفه ای انتخاب مناسبی است. مصرف برق این پردازنده در رتبه یTDP 15W قرار دارد که شامل کارت گرافیک، کنترل حافظه، VRM و تراشه ی مجتمع می باشد. در نتیجه این پردازنده مناسب الترابوک های کوچک 11 اینچی و بزرگتر خواهد بود. این دستگاه با برخورداری از120 گیگابایت حافظه ی داخلی و 4 گیگابایت حافظه RAM DDR3 بسیار مناسب انجام بازی های سطح متوسط، وب گردی، ویرایش عکس و ... است. سرعت کلاک این حافظه 1600MHz می باشد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

گرافیک نسل پنجمی HD Graphics 5500 24 واحد اجرا (EU) با فرکانس 300-900MHz را ارائه می کند. مشابه هسته ی سی پی یو (CPU)، معماری جی پی یو برای بهبود عملکرد در هر فرکانس بطور کامل بازنگری شده است. بنابراین می تواند با (HD Graphics 4400 (20 EUs و (HD Graphics 5000 (40 EUs که هر دو بخشی از نسل Haswell هستند به خوبی رقابت نماید. با این وجود اکثر بازی های سال 2015 با تنظیمات ضعیف روی پردازنده مینی پی سی هترون Easy ei552u قابل اجرا هستند. 

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

با توجه به سایز کوچک مینی پی سی Hatron دیگر فضایی برای قرار گرفتن سیستم خنک کننده وجود ندارد پس نمیتوان از کارت گرافیک جداگانه ای استفاده کرد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u: طراحی و کیفیت ساخت

فشردگی ابعاد یکی از بزرگترین مزایای استفاده از یک مینی پی سی است. همانطوری که از نام آن مشخص است، Mini PC Hatron Easy ei552u با ابعاد 200x175x55.7 mm در مقایسه با پی سی (PC) استاندارد بسیار کوچکتر است. سایز کوچک به ما کمک می کند تا به فضای کمتری برای جایگذاری آن نیاز داشته باشیم. بدلیل فشردگی و سبک بودن، به راحتی قابل حمل و جابجایی بوده و میتوان آن را در کوله پشتی خود به هر جایی جابجا کرد.

مینی پی سی Hatron Easy ei552u با برخورداری از دو پورت USB3، دو پورت USB2 در عقب و دو پورت USB2 در جلو، یک درگاه HDMI، پورت شبکه، اتصال وایرلس و خروجی صوتی امکان اتصال و ارتباط با چندین دستگاه صوتی و تصویری و تجهیزات ذخیره سازی را فراهم می آورد. یکی ازفاکتورهای اصلی محبوبیت و خرید مینی پی سی Hatron Easy ei552u، قیمت آن در مقایسه با پی سی های معمول در بازار است. در نتیجه گزینه ای مناسب برای دانشجویان، استارت آپ ها یا بنگاه هایی است که بودجه ی زیادی در اختیار ندارند. بدلیل کم مصرف بودن، در هزینه ی برق نیز صرفه جویی می شود و در ضمن هزینه ی نگهداری بالایی هم ندارد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

امروزه یکی از دغدغه های اصلی، مراقبت از محیط زیست است. اکثر شرکت ها به فناوری سبز روی آورده و در نتیجه از تجهیزات کم مصرف استفاده می کنند. پی سی های استاندارد، سهم بسزایی در هزینه ی برق یک شرکت دارند در نتیجه انتخاب یک مینی پی سی Hatron علاوه بر کاهش هزینه ی خرید، به کاهش هزینه ی ناخواسته ی برق و مصرف انرژی هم کمک خواهد کرد زیرا متوسط مصرف برق آن بین 50-60 وات می باشد. بدلیل این که در مینی پی سی هترون Easy ei552u از تجهیزات و قطعات مکانیکی زیادی استفاده نشده است، در نتیجه قدرتمند و بادوام می باشد و کمتر گرد و غبار می گیرد که خود یکی از دلایل اصلی عملکرد ناقص RAM و هارددیسک است. ولی یکی از نقدهای اساسی به مینی پی سی Hatron، محدودیت ارتقاء می باشد زیرا همه چیز بصورت ثابت روی مادربرد جای گرفته است و در نتیجه فضایی برای اسلات اضافی وجود ندارد. همچنین با توجه به سایز فشرده و قابلیت حمل و در نتیجه محدودیت در ویژگی های پردازشی و عملکردی، از قدرت پردازشی بالایی برخوردار نمی باشد. پس در اجرای اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای سنگین با محدودیت مواجه هستیم.

 

نتیجه گیری:

مینی پی سی Hatron Easy ei552u مناسب کسانی است که وظایف معینی را انجام داده و نیاز به قابلیت های پردازشی سنگین ندارند. مینی پی سی Hatron Easy ei552u فشرده و بسادگی قابل حمل و جابجایی است. با برخورداری از پردازنده ی نسل پنجمی Intel Core i5-5200U، حافظه ی 4GB DDR3 1600MHz RAM و گرافیک Intel HD 5500 گزینه ی مناسبی برای کارهای دفتری و خانگی می باشد.

 

نقاط قوت:

  • قابل حمل بودن
  • قیمت مناسب
  • دوستدار محیط زیست
  • کم مصرف
  • قدرتمند و بادوام
  • تعداد پورت های اتصال

 

نقاط ضعف:

  • عدم امکان ارتقاء
  • عدم امکان اتصال کارت گرافیک جداگانه
  • عدم توانایی اجرای اپلیکیشن ها و برنامه های سنگین
admin بازدید : 103 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

حتما واژه و اصطلاح روت کردن به گوش شما هم خورده است. روت کردن پروسه‌ای است که در آن دسترسی به فایل های ریشه‌ای اندروید آزاد می‌شود و بدین سبب می‌توان تجربه‌ای حرفه ای تر  و البته با امنیت پایین تر را از سیستم عامل اندروید دریافت کرد. در این مقاله می‌خواهیم مهمترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی : مقدمه

قبل از اینکه در مورد فواید و مزیت های روت کردن اندروید و گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل صحبت کنیم بهتر است ماهیت این کار را برایتان شرح دهیم و اصلا بگوییم که روت کردن چیست و چه مفهومی دارد! تعریف ساده روت به معنای دسترسی به فایل های اصلی و ریشه‌ای بستر نرم افزاری دستگاه است. منظور از فایل های ریشه‌ای در واقع فایل هایی هستند که در حالت عادی برای افزایش امنیت سیستم عامل و کاربر دسترسی آن ها آزاد نیست. با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توان به این فایل ها دسترسی پیدا کرد و حتی در عملکرد آن ها تغییر به وجود آورد. اما چرا باید علاقمند دسترسی یافتن به فایل های روت و اصلی گوشی باشیم؟

با آزاد شدن دسترسی به فایل های روت می‌توان بستری ایجاد کرد که امکان استفاده حرفه‌ای‌تر از دستگاه و پتانسیل نرم افزاری آن برقرار شود. به عنوان مثال وقتی یک گوشی روت شود می‌توان در هسته سیستم عامل آن تغییر به وجود آورد و یک کاستوم رام (Custom ROM) که نسبت به نسخه پیش فرض سیستم عامل دستگاه ظاهر و رابط کاملا متفاوتی دارد را بر روی آن راه‌اندازی کرد یا می‌توان اپلیکیشن هایی را در گوشی نصب کرد که قابلیت ها و امکانات پیشرفته‌تری نسبت به اپلیکیشن عادی ارائه می‌کنند. این مسئله فقط بخشی از مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم دقیق‌تر در مورد فواید و مزیت هایی صحبت کنیم که با روت کردن گوشی به آن ها دسترسی پیدا خواهید کرد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مزیت اول: نصب کاستوم رام

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

به عقیده ما اولین و مهمترین مزیتی که با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید مربوط به نصب کاستوم رام می‌شود. کاستوم رام در واقع یک پکیج نرم افزاری است که می‌تواند جایگزین رام اصلی و رسمی گوشی شده و بدین ترتیب بستر نرم افزاری دستگاه را به شکلی کاملا متفاوت برای کاربر قابل استفاده کند. وقتی یک کاستوم رام روی گوشی اندرویدی نصب می‌شود، تمام تنظیمات اختصاصی آن بر روی دستگاه پیاده‌سازی خواهند شد. یک کاستوم رام می‌تواند به مراتب از رام رسمی گوشی سبک تر باشد یا قابلیت های پیشرفته‌تر و متفاوتی را ارائه کند. بنابراین اگر می‌خواهید رام گوشی خود را تغییر دهید و تجربه‌ای متفاوت از تعامل با دستگاه را داشته باشید، نصب کاستوم رام به شما کمک می‌کند و برای انجام این کار نیاز به روت کردن گوشی دارید.

 

مزیت دوم: حذف اپلیکیشن های پیش فرض

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

همانطور که گفتیم وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید به فایل های ریشه‌ی و اصلی سیستم عامل دسترسی یابید و تغییراتی را روی دستگاه اعمال کنید که تا قبل از روت کردن و در حالت عادی قادر به انجام آن ها نیستید. حذف اپلیکیشن های پیش فرض یکی از همین کارهاست! اگر دقت کرده باشید به طور پیش فرض روی همه گوشی های اندرویدی مجموعه‌ای از اپلیکیشن ها نصب هستند که شاید کاربر هیچوقت از آن ها استفاده نکند. این اپلیکیشن ها در حالت عادی قابلیت حذف ندارند و کاربر نمی‌تواند آن ها را از روی گوشی پاک کند. بدین ترتیب بخشی از حافظه داخلی موبایل توسط این اپلیکیشن های پیش فرض و به درد نخور اشغال می‌شود. خوشبختانه با روت کردن موبایل های اندرویدی امکان حذف اپلیکیشن های مذکور فراهم می‌شود و این موضوع یکی دیگر از اصلی ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی است.

 

مزیت سوم: جلوگیری از تبلیغات درون برنامه‌ای

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

خیلی از توسعه دهندگان اندرویدی درآمد خود را از تبلیغات بنری یا پاپ آپی به دست می‌آورند که در اپلیکیشن هایشان ارائه می‌شود. امکان ندارد که شما با این نوع تبلیغات آشنایی نداشته باشید! حتما برایتان پیش آمده که در حین استفاده از یک برنامه ناگهان پنجره پاپ آپی در آن نمایان شود که مربوط به معرفی یک برنامه یا سرویس دیگر باشد یا بدون تردید بنرهای تبلیغاتی کوچکی که در بخش های مختلف بخشی از برنامه ها نمایش داده می‌شوند را دیده‌اید. متاسفانه در حالت عادی هیچ راهی برای جلوگیری از نمایش این تبلیغات درون برنامه‌ای وجود ندارد کاربران باید آن ها را تحمل کنند، اما وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید با استفاده از روش های خاصی از نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای آزاردهنده و پاپ آپ جلوگیری به عمل آورید. این مسئله بدون شک یکی دیگر از اصلی ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی محسوب می‌شود.

 

مزیت چهارم: نصب اپلیکیشن های حرفه‌ای و خاص

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

خیلی از اپلیکیشن هایی که هم اکنون برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شده‌اند به صورت عادی در گوشی های اندرویدی قابل نصب نیستند چون نیاز به دسترسی روت دارند. برخی کاربران به محض شنیدن این موضوع که یک برنامه نیازمند دسترسی روت است، ترس و دلهره در قلبشان ایجاد می‌شود در حالی که واقعا نصب کردن اپلیکیشن هایی که نیاز به روت دارند آنقدرها هم ترسناک نیست! اپلیکیشن هایی که به دسترسی روت نیازمند هستند عموما قابلیت هایی را ارائه می‌کنند که در حالت عادی سیستم عامل اندروید از ارائه آن ها و دسترسی برنامه به آن موارد جلوگیری به عمل می‌آورد. بنابراین وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید اپلیکیشن های حرفه‌ای‌تر و خاص را روی دستگاه نصب نمایید که اغلب کارایی بسیار جالب تری را نسبت به حالت عادی ارائه می‌کنند. این مسئله یکی دیگر از مزیت های روت کردن گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود.

 

مزیت پنجم: افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

یکی از مهمترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی مربوط به افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات می‌شود. به همین دلیل است که همیشه روت کردن گوشی های رده پایین و میان رده بیشتر از سایر گوشی های انجام می‌گیرد. اما روت گوشی چطور می‌تواند به افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه کمک کند؟ همانطور که در "مزیت دوم" اشاره کرده بودیم، وقتی گوشی اندرویدی خود را روت کنید امکان حذف اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه را خواهید داشت و با حذف این برنامه ها بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه داخلی گوشی آزاد می‌شود. اما علاوه بر این مسئله می‌توان با جایگزین کردن یک کاستوم رام سبک تر به جای رام رسمی گوشی هم فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد.

به عنوان مثال ممکن است رام اصلی و رسمی گوشی اندرویدی پایین رده شما که حافظه داخلی 8 گیگابایتی دارد، چیزی در حدود 4 گیگابایت از حافظه دستگاه را اشغال کند اما کاستوم رامی با قابلیت های بیشتر یا حداقل مشابه حجمی در حدود 2 گیگابایت داشته باشد! بنابراین با نصب این کاستوم رام می‌توانید به طرز قابل ملاحظه‌ای به افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه کمک کنید. این مسئله یکی از اصلی ترین مزیت های روت کردن گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود.

 

مزیت ششم: شارژدهی بهتر باتری

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

تقویت قدرت شارژدهی گوشی های اندرویدی یکی دیگر از مزیت هایی است که با روت کردن این گجت ها می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. همانطور که می‌دانید تامین انرژی مورد نیاز گوشی های موبایل به یکی از اصلی ترین معضلات این گجت ها تبدیل شده و باتری اسمارتفون ها این روزها تقریبا به مقدار قابل قبول توان تامین انرژی این گجت ها را ندارد. پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری که در گوشی ها به وجود آمده سبب شده‌اند تا این امر پدیدار گردد. اما خوشبختانه این مشکل می‌تواند با نصب برخی کاستوم رام های کم مصرف از بین برود.

اغلب کاستوم رام هایی که برای گوشی های اندرویدی منتشر می‌شوند به گونه‌ای بهینه سازی شده‌اند که کمترین مقدار مصرف شارژ باتری را داشته باشند و از نسخه رسمی و اصلی رام گوشی بازده بهتری را ارائه کنند. عموما کاستوم رام هایی در بین کاربران محبوب می‌شوند که از این نظر و دیگر جنبه ها بهترین بازده را نسبت به نمونه های دیگر ارائه کنند. بنابراین شما با نصب این کاستوم رام ها بر روی گوشی خود بعد از روت کردن دستگاه می‌توانید قدرت شارژدهی باتری را افزایش دهید. این مسئله از دیگر مزیت های روت کردن گوشی های اتدرویدی به شمار می‌رود.

 

مزیت هفتم: بکاپ کامل از محتوای گوشی

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

حتما با قابلیت بکاپ و ریستور گوشی های اندرویدی آشنایی دارید. قابلیت بکاپ و ریستور به شما این امکان را می‌دهد تا از محتوای گوشی فایل پشتیبان تهیه کنید و در شرایط خاص دوباره آن را در گوشی ریستور نمایید یا حتی اطلاعات مهم خود را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل کنید. اما بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی های اندرویدی در حالت عادی به صورت خیلی جامع انجام نمی‌شود و خیلی از اطلاعات در فایل بکاپ ذخیره نخواهند شد. اما وقتی گوشی خود را روت کنید با استفاده از برنامه هایی مثل Titanium می‌توانید یک بکاپ جامع و کامل از محتوای دستگاه و تمام اطلاعاتی که در آن وجود دارند ذخیره نمایید و هر زمان که تمایل داشتید دوباره این بکاپ را روی گوشی ریستور کنید. بدین ترتیب هیچ وقت حتی کوچک ترین اطلاعات موجود در دستگاه را از دست نمی‌دهید و با محدودیت های بکاپ و ریستور عادی اندروید مواجه نخواهید بود.

 

مزیت هشتم: افزایش فرکانس پردازنده

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

هر گوشی اندرویدی یک تراشه دارد و در قلب تراشه آن یک پردازنده مرکزی بکار رفته که از هسته های پردازشگر مختلف تشکیل می‌شود. هر هسته پردازشگر گوشی دارای فرکانس کاری مشخصی است. برای مثال ممکن است هسته پردازشگر یک گوشی فرکانس کاری ماکسیمم 2 گیگاهرتزی را ارائه کند. در اینگونه مواقع فرکانس هسته پردازشگر دستگاه هیچوقت از 2 گیگاهرتز بیشتر نمی‌شود. اما با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توان در فرکانس کاری هسته های پردازشگر دستگاه تغییر ایجاد کرد. برنامه No Frills CPU Control یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که انجام این کار را در گوشی های اندرویدی روت شده امکانپذیر می‌کند.

وقتی فرکانس کاری هسته پردازشگر گوشی افزایش یابد، دستگاه با سرعت و قدرت بیشتری می‌تواند به آنالیز داده ها بپردازد و در نتیجه سرعت و قدرت عملکرد آن افزایش پیدا می‌کند. اما باید در نظر داشت که افزایش فرکانس کار هسته های پردازشگر گوشی می‌تواند منجر به افزایش شدت گرما و آسیب دیدن قطعات سخت افزاری دستگاه گردد. بنابراین بهتر است از این قابلیت بدون آگاهی کافی استفاده نکنید و فقط در شرایط خاص که مطمئن هستید مشکلی برای قطعات سخت افزاری گوشی به وجود نمی‌آید، کمی پردازشگر موبایلتان را اورکلاک (Overclock) نمایید. امکان انجام این کار یکی از جالب ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی خواهد بود.

 

مزیت نهم: اتوماتیک سازی همه چیز!

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

یکی دیگر از بهترین مزیت هایی که با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توانید به آن دست پیدا کنید مربوط به اتوماتیک سازی تمام اقدامات در دستگاه می‌شود. شاید بگویید که همین حالا هم تمام قابلیت ها و اقدامات گوشی شما اتوماتیک انجام می‌شود که البته این ادعا صحیح است، اما منظور ما از اتوماتیک سازی بعد از روت چیزی فراتر از مقدار فعلی است. زمانی که شما گوشی خود را روت کنید می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی مثل Tasker قابلیت هایی مثل زمان فعال شدن اینترنت موبایل یا غیر فعال شدن آن، زمان روشن شدن نمایشگر، شرایط استفاده از GPS و غیره را با دستورات خاصی به صورت اتوماتیک تعیین نمایید و تجربه بسیار جالب تر و حرفه‌ای‌تر را از اندروید و گوشی موبایلتان دریافت نمایید.

 

مزیت دهم: افزایش سرعت گوشی

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

یکی دیگر از اصلی ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی مربوط به افزایش سرعت عملکرد گوشی می‌شود. البته روت کردن موبایل به طور مستقیم نمی‌تواند منجر به افزایش سرعت گوشی شود اما اقداماتی که واسطه آن قابل انجام می‌شوند به افزایش سرعت دستگاه کمک خواهند کرد. به عنوان مثال وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه را حذف نمایید و این مسئله منجر به آزاد شدن بخشی از حافظه گوشی و کاهش بار وارد بر دستگاه و در نتیجه بهبود سرعت عملکرد آن می‌شود. از سمت دیگر می‌توانید یک کاستوم رام سبک و بهینه را روی گوشی خود نصب کنید که پردازنده دستگاه برای مدیریت آن نیاز به تحت فشار قرار گرفتن نداشته باشد و در نتیجه بتوان با سرعت بهتری از دستگاه استفاده کرد. پس افزایش سرعت عملکرد گوشی های اندرویدی یکی دیگر از مزیت هایی است که با روت کردن گوشی به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی پرداختیم. فراموش نکنید که روت کردن گوشی ها کار آسانی است اما می‌تواند ریسک و خطراتی را هم به همراه داشته باشد که رخنه های امنیتی و احتمال بریک شدن گوشی در پروسه روت از اصلی ترین این ریسک ها به شمار می‌روند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

admin بازدید : 349 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

یکی از متفاوت ترین گوشی هایی که در حال حاضر قادر به خرید آن هستید و می‌تواند برای افرادی که زندگی ماجراجویانه‌ای دارند مناسب باشد، گوشی اس 90 دوجی (Doogee S90) خواهد بود. این گوشی مقاوم و با دوام از همه نظر یک گوشی خاص است و نسبت به اسمارتفون های معمولی ویژگی های متفاوتی را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی Doogee S90 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

احتمالا با شرکت دوجی (Doogee) آشنایی دارید. این شرکت عموما در سال چند گوشی مقاوم و با دوام یا اصطلاحا راگد (Rugged) را تولید و روانه بازار می‌کند. یکی از جالب ترین و متفاوت ترین گوشی هایی که توسط این شرکت تولید شده و استارت سرمایه‌گذاری اولیه آن از طریق سایت کیک‌استارتر (Kickstarter) زده شد، گوشی دوجی اس 90 یا Doogee S90 است. این گوشی نسبت به دیگر گوشی های مقاومی که تا کنون دیده‌اید متفاوت است و ویژگی های خاصی دارد که بدون شک توجه شما را جلب خواهند کرد. قیمت Doogee S90 در مقایسه با دیگر گوشی های مقاوم این شرکت ارزان نیست و برای خرید آن باید هزینه نسبتا گزافی پرداخت شود، اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟

برای پاسخگویی به این سوال ما قصد داریم به نقد و بررسی گوشی Doogee S90 بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های آن داشته باشیم و سپس نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. در نظر داشته باشید که سبک طراحی گوشی دوجی S90 نسبت به دیگر اسمارتفون های عادی متفاوت است، بنابراین نباید انتظار شما از دستگاه مشابه با انتظاری باشد که از گوشی های نرمال و عادی بازار می‌رود. این اسمارتفون محصول سال 2019 است و در ماه ژانویه (January) روانه بازار شد. اگر قصد خرید گوشی مقاوم و متفاوت را دارید احتمالا دوجی S90 یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های مثبت و منفی گوشی Doogee S90 با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم گوشی دوجی S90 یک گوشی معمولی نیست و از سبک طراحی کاملا متفاوتی نسبت به سایر اسمارتفون های عادی بازار بهره می‌برد. این گوشی اصطلاحا به عنوان یک گوشی راگد (Rugged Phone) روانه بازار شده است. گوشی های راگد در واقع گوشی های مقاوم و با دوامی هستند که عوامل جانبی نظیر آب خوردگی، ضربه، فشار و غیره به راحتی منجر به آسیب دیدن آن ها نمی‌شوند. تفاوت گوشی Doogee S90 نسبت به دیگر گوشی های عادی حتی از جعبه و باکس آن قابل تشخیص خواهد بود. باکس این گوشی شبیه به یک جعبه ابزار طراحی شده و به صورت اهرمی باز می‌شود. داخل این باکس قطعات خاصی وجود دارند که در ادامه به صحبت در مورد آن ها می‌پردازیم.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

بدنه گوشی ابعاد 14.1 در 80.7 در 168 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 300 گرم می‌رسد. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد و بدنه آن از مواد تیتانیومی با روکشی از پلی‌کربنات فوق‌العاده مقاومت ساخته شده که خاصیت خنثی کردن ضربه، فشار و انواع تنش های مختلف را دارد. گوشی دوجی S90 از استاندارد نظامی MIL-STD-810G پشتیبانی می‌کند که می‌تواند اثباتی مبنی بر مقاومت بالای بدنه دستگاه در برابر ضربه، فشار و سایر عوامل این چنینی باشد. همچنین استاندارد ضد آب IP69K هم وسط این اسمارتفون پشتیبانی می‌شود. در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که این گوشی واقعا مقاومت عالی در برابر آب خوردگی دارد و حتی با غوطه‌ور شدن در آب هم مشکلی در عملکردش به وجود نمی‌آید.

وقتی گوشی دوجی اس 90 را در دست بگیرید، حس کاملا متفاوتی خواهید داشت و مطمئنا متوجه خواهید شد که این گوشی بدنه‌ای خاص و مقاومت دارد. در لبه های قاب گوشی نوارهای ضخیمی نصب شده‌اند تا به نوعی منجر به محافظت هرچه بیشتر از دستگاه شوند و تحت شرایط خاص از انتقال نیروی ضربه‌ای به بخش های اصلی گوشی از قبیل فریم و ال سی دی جلوگیری به عمل آورند. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی لنز دوربین دوگانه و اصلی آن دیده می‌شود و زیر این لنز یک اسکنر انگشت نصب است که عملکرد خوبی دارد. در دو سمت لنز دوربین های اصلی گوشی هم چراغ های فلش LED آن دیده می‌شوند. زیر اسکنر انگشت دستگاه هم نام DOOGEE حک شده و به وضوح قابل رویت خواهد بود. سبک طراحی و ظاهر متفاوت دستگاه هم به راحتی و از هر زاویه دیدی قابل درک است.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

اما در بخش زیرین قاب پشت گوشی پین هایی طلایی رنگی دیده می‌شود که لازم است در مورد کارایی آن ها صحبت کنیم! این پین ها برای اتصال مغناطیسی ماژول های خاصی ارائه شده‌اند که به همراه باکس گوشی در اختیار خریدار قرار داده می‌شوند. بنابراین می‌توان اینطور گفت که گوشی Doogee S90 یک اسمارتفون ماژولار است و قابلیت نصب سه ماژول مختلف به آن وجود دارد. سه ماژولی که به همراه باکس این گوشی در اختیار کاربر قرار داده می‌شوند به ترتیب شامل یک پنل مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجزا، یک ماژول تبدیل کننده گوشی به بیسیم و یک ماژول مجهز به دوربین دید در شب می‌شود. کاربر به راحتی می‌تواند هر یک از این سه ماژول را از طریق پین های مغناطیسی که در قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند به گوشی متصل نماید. البته در برخی مدل ها ماژول بیسیم به همراه دستگاه عرضه نمی‌شود.

به دلیل اینکه قصد نداریم خیلی وارد جزئیات شویم از بررسی عملکرد سه ماژول گوشی صرف نظر می‌کنیم اما در همین حد می‌گوییم که تقریبا دو ماژول دوربین دید در شب و همچنین ماژول بیسیم گوشی خیلی کاربرد زیادی ندارند اما ماژول تقویت کننده باتری دستگاه واقعا می‌تواند در برخی شرایط کاربردی باشد. یکی از ویژگی های عجیب گوشی Doogee S90 مربوط به عدم بهره‌مندی آن از سوکت هندزفری می‌شود، بنابراین اگر اهل گوش دادن به موزیک با هندزفری سیمی نیستید، می‌توانید از گوشی دوجی S90 استفاده کنید. گوشی دوجی اس 90 از یک دکمه اختصاص برای انجام دستورات خاص هم بهره‌ می‌برد. عملکرد این دکمه بنا به سلیقه و نیاز کاربر در سه حالت قابل تنظیم خواهد بود. به عنوان مثال شما می‌توانید تنظیمات آن را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که با یک مرتبه فشردن آن اپلیکیشن دوربین اجرا شود و با دو بار فشردن آن چراغ فلش گوشی مثل یک چراغ قوه روشن شود.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

بنابراین از این بخش بررسی گوشی Doogee S90 می‌توان اینطور نتیجه گرفت که اسمارتفون نام برده شده کاملا یک محصول خاص است. در طراحی این گوشی به مقاومت بالا توجه ویژه‌ای شده و دستگاه بیشتر برای افرادی مناسب است که زندگی ماجراجویانه‌ای دارند و به ورزش های و سرگرمی هایی مثل کوهنوردی، کمپ زدن در دل جنگ و غیره علاقمند هستند. کیفیت ساخت دستگاه واقعا عالی است و دوام و مقاومت آن در برابر حوادث و عواملی محیطی بالاست. ظاهر گوشی هم علیرغم ظریف نبودن، خاص و جذاب به نظر می‌رسد. اگر به دنبال خرید یک گوشی مقاوم و متفاوت هستید، مطمئنا دوجی S90 می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی Doogee S90 در رابطه با صفحه نمایش دستگاه و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته یک نمایشگر 6.2 اینچی و از نوع IPS LCD است. رزولوشن 2246 در 1080 پیکسلی یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس توسط آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد، بنابراین صفحه نمایش دستگاه از نظر اندازه، رزولوشن و تراکم پیکسلی وضعیت خوبی دارد. روی صفحه نمایش گوشی با شیشه ضد خش گوریلاگلس 4 پوشانده شده است، اما انتظار داشتیم با توجه به عرضه دستگاه در سال 2019 و ماهیت آن که یک گوشی مقاوم است شاهد بکارگیری نسخه های جدیدتری از شیشه گوریلاگلس بر روی نمایشگر دستگاه باشیم. بنابراین توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از صفحه نمایش گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی وضعیت خوبی دارد و شادابی مطلوبی هم توسط آن ارائه می‌شود اما به عقیده ما نمایشگر دستگاه می‌توانست کنتراست و تفکیک پذیری رنگ بهتری داشته باشد و به نوعی شارپنش بهتری را ارائه کند. البته در حین استفاده از گوشی Doogee S90 و مشاهده محتوای روی صفحه نمایش تقریبا مشکلی از نظر وضوح تصویر، شارپنس، کنتراست و سایر موارد این چنینی احساس نخواهید کرد و مواردی که عنوان داشتیم فقط برای بهتر شدن نمایشگر قابل تقویت بودند. یکی از ویژگی هایی بدی که در بررسی گوشی Doogee S90 به آن برخوردیم مربوط به انعکاس نور بالا از جانب نمایشگر دستگاه می‌شد! متاسفانه به نظر می‌رسد که صفحه نمایش گوشی دوجی S50 ضد انعکاس نیست و این مسئله سبب می‌شود که در محیط های باز و تحت تابش نور انعکاس نور صفحه نمایش زیاد باشد و بدین ترتیب نتوانید به خوبی محتوای روی نمایشگر دستگاه را مشاهده کنید.

اگرچه شدت روشنایی مطلوبی توسط نمایشگر گوشی تولید می‌شود اما زیاد کردن روشنایی صفحه نمایش هم خیلی نمی‌تواند در محیط های باز و تحت تابش نور به کاهش انعکاس نور و بهبود وضوح تصویر کمک کند. بهره‌مندی گوشی Doogee S90 از صفحه نمایش این چنینی با توجه به ماهیتی که دستگاه دارد عجیب به نظر می‌رسد! همانطور که گفته بودیم این گوشی بیشتر برای افرادی ساخته شده که دنبال ماجراجویی هستند و به ورزش و سرگرمی هایی همچون کوهنوردی و کمپ زدن در دل جنگل و غیره علاقه دارند، طبیعتا در اینگونه مواقع کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور از ویژگی هایی خواهد بود که توجه به کیفیت آن در طراحی گوشی الزامیست اما متاسفانه دوجی توجهی به این موضوع نداشته سات. بنابراین انعکاس نور زیاد از جانب صفحه نمایش گوشی Doogee S90 یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن خواهد بود. صفحه نمایش دستگاه از نظر سایر ویژگی ها کاملا عملکرد مطلوبی دارد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

شرکت دوجی گوشی S90 را به سیستم عامل اندروید مجهز کرده و اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) هم به طور پیش فرض روی دستگاه نصب است. شخصی سازی های خاصی هم توسط دوجی روی سیستم عامل دستگاه انجام شده اما کاملا مشخص است که این شرکت سعی نداشته خیلی در رابط کاربری دستگاه تغییری ایجاد کند. دستورات اشاره‌ای زیادی توسط گوشی پشتیبانی می‌شوند که استفاده از آن ها در برخی مواقع واقعا کاربردی خواهد بود. تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه ناچیز است و دوجی یک پک نرم افزاری اختصاصی در گوشی ارائه کرده که شامل برخی برنامه های کاربردی نظیر قطب‌نما، فشارسنج، ذره‌بین و غیره می‌شود.

همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم روی لبه قاب گوشی دوجی S90 یک دکمه فیزیکی خاص نصب شده که کاربر می‌تواند کارایی آن را در سه حالت مختلف تنظیم کند. به عنوان مثال شما می‌توانید از منوی تنظیمات گوشی وضعیت عملکرد دکمه مذکور را به گونه‌ای بهینه کنید که با یک بار فشردن آن یا نگه داشتن دکمه اپلیکیشن دوربین اجرا شود و با دو بار فشردن آن دستور دیگری توسط دستگاه پیاده سازی گردد. شاید این دکمه و عملکرد آن در حالی که این مقاله را مطالعه می‌کنید خیلی برایتان جالب و کاربردی به نظر نرسد اما در عمل واقعا کاربردی خواهد بود. تصور کنید در حال کوهنوردی یا اسکی هستید و دستکش در دست دارید و ناگهان می‌خواهید از منظره پیش روی خویش عکس بگیرید. اجرای اپلیکیشن دوربین گوشی در این مواقع واقعا سخت خواهد بود، اما دکمه اختصاصی گوشی Doogee S90 می‌تواند به شما کمک کند تا با فشردن ساده آن قادر به اجرای اپلیکیشن دوربین باشید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که عملکرد سیستم عامل و بستر نرم افزاری آن خوب و قابل قبول است اما اینطور نخواهد بود که هیچ لگ، تاخیر و باگی در بستر نرم افزاری گوشی مشاهده نشود. در برخی مواقع ممکن است برخی اپلیکیشن های کمی کند در گوشی اجرا شوند اما در مجموع بروز اینگونه مشکلات به قدری نیست که آزاردهنده باشد و مشکلی برای کاربر ایجاد کند. انجام کارهای روزمره مثل ارسال دریافت پیامک، برقراری تماس، وبگردی، تماشای ویدیو های یوتیوب، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام و غیره در گوشی بدون مشکل انجام می‌شوند. البته ممکن است در برخی مواقع تاخیر ها و لگ های کوچکی در حین استفاده از اینستاگرام به وجود آید که قابل چشم پوشی هستند. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی دوجی اس 90 از نظر نرم افزاری و سیستم عامل عملکرد و وضعیت قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): پردازنده، رم و حافظه داخلی

طبیعتا نباید از گوشی که در طراحی آن بیشتر بر روی مقاومت و پایداری تمرکز شده انتظار داشت که قدرت عملکرد عالی داشته باشد. پردازنده مرکزی این اسمارتفون هشت هسته‌ای است. چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارد و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A72 بوده و فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این گوشی وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. رم گوشی ظرفیت خوب 6 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایتی است. البته گوشی دوجی اس 90 از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند و با نصب آن در دستگاه می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد.

همانگونه که در بخش قبل اشاره کردیم، گوشی دوجی اس 90 تقریبا برای انجام کارهای روزمره بدون مشکل عمل می‌کند، اما آیا با این گوشی می‌توان به انجام بازی های سنگین اندرویدی هم پرداخت؟ برای پاسخگویی به این سوال ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و هر یک از برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی گوشی Doogee S90 نشان داد که اجرای هر دو بازی در آن امکانپذیر است اما ممکن است در پاره‌ای از موارد لگ و تاخیرهایی ریزی در عملکرد گوشی نمایان شود که قابل چشم‌پوشی خواهند بود. اما به طور کلی باید گفت که گوشی دوجی S90 نمی‌تواند برای کسانی که علاقمندان مطلق انجام بازی های اندرویدی و سنگین هستند گزینه خرید مناسبی باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی دوجی اس 90 از دو لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده است که از قابلیت های رایج و متداولی همچون فوکوس خودکار، زوم دیجیتال، فوکوس مرحله‌ای (PDAF) و غیره پشتیبانی می‌کند اما ویژگی خیلی خاص و متفاوتی را به همراه ندارند. برای دوربین اصلی گوشی از یک چراغ فلش LED چهارگانه استفاده شده که به صورت جفت جفت در دو سمت لنز دوربین اصلی دستگاه نصب هستند و در برخی مواقع می‌توانند به خوبی نقش چراغ قوه را هم ایفاء کنند. در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که دوربین اصلی آن کاملا عملکردی معمولی دارد و با آن می‌توانید عکس های معمولی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید اما نباید هیچ انتظار بیشتری از دوربین اصلی دستگاه داشته باشید. عموما تعادل و کیفیت رنگ ها در تصاویر ضبط شده با دوربین اصلی گوشی دوجی اس 90 خیلی جالب نیست و کیفیت تصاویر در محیط های کم نور و تاریک افت نسبتا زیادی دارد.

بنابراین از دوربین اصلی گوشی Doogee S90 انتظار بالایی نداشته باشید. شرایط کاملا مشابه برای دوربین سلفی دستگاه هم صادق است. دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از زاویه دید 90 درجه پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید اگر زاویه دید گسترده‌تری توسط دوربین سلفی دستگاه پشتیبانی می‌شد، کاربران بهتر می‌توانستند تصاویر سلفی دست جمعی در حین سفرهای تفریحی خود ضبط کنند و در نتیجه تجربه کاربری بهتری برای آن ها به ارمغان آورده می‌شد. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه هم کاملا معمولی است و نمی‌توانید با آن عکس های خیلی خاص و با کیفیتی ضبط نمایید. با توجه به قیمت گوشی دوجی S90 انتظار داشتیم دوربین اصلی و سلفی دستگاه کیفیت بهتری داشته باشند که متاسفانه اینطور نیست.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

اما بد نیست در این بخش کمی هم در مورد ماژول دوربین دید در شب گوشی صحبت کنیم. ماژول دوربین دید در شب گوشی به سادگی روی قاب پشت آن قابل نصب است و بعد از نصب آن می‌توانید در محیط های تاریک به خوبی منظره پیش روی دوربین را با وضوح بهتر مشاهده کرده و در صورت نیاز از منظره تاریک پیش رویتان عکسبرداری کنید. نکته جالب ماژول دوربین دید در شب گوشی مربوط به زاویه دید گسترده 131 درجه‌ای آن می‌شود که سبب خواهد شد تصویر وسیع تری از منظره پیش رو قابل ضبط شود.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): باتری و شارژدهی

طبیعتا وقتی گوشی برای ماجراجویی طراحی می‌شود باید از باتری قدرتمندی هم بهره‌مند باشد و بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را برای بازه های زمانی طولانی تامین کند. در همین راستا از یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی در گوشی دوجی اس 90 استفاده شده است. در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که یک کاربر معمولی به راحتی می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون حداقل تا 2 روز از آن استفاده کند. حتی در بدترین شرایط و استفاده زیاد از دستگاه توسط یک کاربر پرمصرف هم شارژ باتری گوشی حداقل یک روز دوام می‌آورد. طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی کمتر از حد نرمال باشد، شارژ باتری دوجی S90 بیشتر از 2 روز هم می‌تواند دوام داشته باشد.

همانطور که در بخش اول مقاله اشاره کرده بودیم در باکس گوشی دوجی اس 90 یک عدد ماژول باتری هم ارائه شده که یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را در قلب خود جای داده و با نصب آن در گوشی می‌توانید ظرفیت باتری اصلی آن را 5000 میلی آمپر ساعت افزایش دهید. به بیان دیگر این قاب مثل یک باتری اضافه یا پاوربانک عمل می‌کند و با نصب آن در گوشی، ظرفیت باتری دستگاه در مجموع به 1050 میلی آمپر ساعت افزایش می‌یابد. بنابراین با بکارگیری این ماژول مطمئنا دیگر مشکلاتی از قبیل زود خالی شدن شارژ باتری را تجربه نمی‌کنید. برای افزایش سرعت شارژ شدن باتری دستگاه هم ظاهرا سیستم شارژ سریعی در آن بکار رفته اما ما در بررسی گوشی Doogee S90 متوجه شدیم که برای فول شارژ باتری دستگاه به زمانی در حدود 110 الی 130 دقیقه نیاز خواهید داشت.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی اس 90) پرداختیم. گوشی نام برده شده یک گوشی مقاوم و با دوام یا اصطلاحا راگد (Rugged) است که در برابر عوامل محیطی و حوادثی مثل آب خوردگی، افتادن از دست کاربر و غیره مقاومت خوبی را ارائه می‌کند. همچنین این گوشی قابلیت نصب سه ماژول مختلف را دارد که به ترتیب شامل یک ماژول باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، یک ماژول بیسیم و یک ماژول دوربین دید در شب می‌شوند. اگر اهل ماجراجویی هستید و به تفریحاتی از قبیل کوهنوردی و کمپ زدن در دل جنگل علاقه دارید، گوشی دوجی S90 می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با دوام و مقاوم
  • مقاومت عالی در برابر آب خوردگی
  • ظاهر خاص و جذاب
  • بهره‌مندی از سه ماژول مختلف با کارایی متفاوت
  • شارژدهی خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • انعکاس نور زیاد صفحه نمایش
  • دوربین معمولی
  • قیمت گران

تعداد صفحات : 38

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 378
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 462
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 796
  • بازدید ماه : 1,544
  • بازدید سال : 22,579
  • بازدید کلی : 90,423